Universiteit Leiden

nl en

Eveline Crone

Hoogleraar Neurocognitieve Ontwikkelingspsychologie

Naam
Prof.dr. E.A.M. Crone
Telefoon
+31 71 527 2727
E-mail
ecrone@fsw.leidenuniv.nl
ORCID iD
0000-0002-7508-6078

Eveline Crone is Hoogleraar Ontwikkelingsneurowetenschap in de Maatschappij aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Hoogleraar Neurocognitieve Ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Leiden. Zij is geïnteresseerd in de adolescentie als venster op sociale kansen. Haar Brain and Development Lab op de Universiteit Leiden heeft een sterke focus op de fundamentele veranderingen in hersenstructuur die leiden tot ons vermogen om complexe keuzes in het dagelijks leven te anticiperen, produceren en evalueren.

Meer informatie over Eveline Crone

Eveline Crone

Personalia & prijzen

Eveline Crone is Hoogleraar Ontwikkelingsneurowetenschap in de Maatschappij aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Hoogleraar Neurocognitieve Ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Leiden. Zij is geïnteresseerd in de adolescentie als venster op sociale kansen. Haar Brain and Development Lab op de Universiteit Leiden heeft een sterke focus op de fundamentele veranderingen in hersenstructuur die leiden tot ons vermogen om complexe keuzes in het dagelijks leven te anticiperen, produceren en evalueren.

Eveline was de leider van het longitudinale tweelingenonderzoek 'Leiden Consortium on Individual Development' (L-CID), onderdeel van het Gravitation Programma 'Consortium Individual Development' (2013-2023). Haar twee posities samen vormen een bijdrage die deel uitmaakt van de Leiden-Delft-Erasmus Universiteiten samenwerking.

Meer informatie: brainanddevelopment.nl

Curriculum Vitae

Hoogleraar Neurocognitieve Ontwikkelingspsychologie

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Psychologie
  • Ontwikkelings- & Onderwijspsychologie

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 3B39

Contact

Publicaties

  • Geen relevante nevenwerkzaamheden
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.