Anna van Duijvenvoorde
Universitair hoofddocent
- Naam
- Dr. A.C.K. van Duijvenvoorde
- Telefoon
- +31 71 527 3853
- a.c.k.van.duijvenvoorde@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0001-9213-8522
Anna van Duijvenvoorde is universitair hoofddocent aan de Universiteit Leiden bij de afdeling Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie. Haar onderzoek richt zich op hoe hersenontwikkeling in verband staat met veranderingen in besluitvorming, risicogedrag, en sociaal leren in de tienerjaren. Ook is ze mede-oprichter van onderzoeksplatform CHANGE Leiden.
Meer informatie over Anna van Duijvenvoorde
Nieuws
Blog posts
Anna van Duijvenvoorde is universitair hoofddocent aan de Universiteit Leiden bij de afdeling Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie. Haar onderzoek richt zich op hoe hersenontwikkeling in verband staat met veranderingen in besluitvorming, risicogedrag, en sociaal leren in de tienerjaren. Ook is ze mede-oprichter van onderzoeksplatform CHANGE Leiden.
Onderzoek naar hersenontwikkeling
Van Duijvenvoorde onderzoekt het verband tussen hersenontwikkeling en veranderingen in besluitvorming en leren die plaatsvinden tijdens de adolescentie in een sociale context. Ze is vooral geïnteresseerd in het verband tussen deze processen en risicogedrag bij adolescenten. Haar werk draagt bij aan de ontwikkeling van strategieën om adolescenten te ondersteunen bij hun keuzes in risicovolle situaties en het ontwerp van leeromgevingen die effectief leren bevorderen.
Door de mechanismen te bestuderen die ten grondslag liggen aan hersenontwikkeling en besluitvorming bij adolescenten, wil Van Duijvenvoorde met haar onderzoek bijdragen aan interventies die de gezonde ontwikkeling van jonge mensen in deze belangrijke periode van hun leven kunnen ondersteunen.
Lopende onderzoeksprojecten
Samen Leren
In het project 'Samen Leren’ wordt onderzocht hoe adolescenten leren van en over anderen. Tijdens de tienerjaren kunnen we ons steeds beter verplaatsen in andere mensen. Ook worden leeftijdsgenoten steeds belangrijker. Hoe leer je wie je kunt vertrouwen? Wie met je samenwerkt? Kun je ook leren door het observeren van anderen? En is het tienerbrein wel geschikt om ‘samen te leren’?
Tijdens de COVID-19 pandemie heeft het Samen Leren project uitgebreid om te onderzoeken hoe schoolsluiting academische motivatie en welzijn van tieners beïnvloedt. De ‘Samen Leren’-studies worden ondersteund door NWO, de Gratama Stichting en Euniwell.
Brainbuzz
In de studie ‘Brainbuzz’ staat risicogedrag en sociale beïnvloeding in jongeren centraal. Hoe schatten jongeren risico’s in en hoe beïnvloeden leeftijdsgenoten onze risicoperceptie? Een belangrijke vraag in dit project is of jongeren met ADHD extra gevoelig zijn voor sociale beïnvloeding. Van Duijvenvoorde en haar collega’s onderzoeken in dit project ook of leeftijdsgenoten het gedrag van jongeren positief kunnen beïnvloeden. Dit project wordt ondersteund door de KNAW Sara van Dam projectbeurs.
Bend or Break
Als onderdeel van het stimuleringsgebied Sociale Veerkracht & Veiligheid onderzoekt ‘Bend or Break’ hoe mensen onzekerheid ervaren en hoe mensen veerkrachtig omgaan met onzekerheid. Onzekerheid kan een belangrijke stimulans zijn voor leren, maar kan ook stressvol zijn vooral voor jongeren met verhoogde affectieve gevoeligheid, zoals verhoogde angstsymptomen. In dit project wordt onderzocht hoe angstige en niet-angstige jongeren leren in onzekere en veranderende (sociale) omgevingen.
Growing Up Together in Society
In het GUTS consortium wordt onderzocht hoe jongeren opgroeien en bijdragen aan de maatschappij. Een centrale focus is zelfregulatie als een belangrijke factor in de relatie tussen maatschappelijke ongelijkheid, sociale en maatschappelijke kansen, en hersenontwikkeling. Dit consortium wordt ondersteund door een NWO Zwaartekracht beurs en start in 2023.
Outreach en onderwijs
Van Duijvenvoorde vindt het belangrijk om wetenschappelijke bevindingen over hersenontwikkeling te vertalen naar het grote publiek, bijvoorbeeld door het geven van lezingen aan docenten en op middelbare scholen om jongeren direct te bereiken. Ze werkt samen met onderzoekers en maatschappelijke partners als lid van de NeuroLabNL Route van de Nationale Wetenschapsagenda waarin ze zich richt op onderzoek naar optimale omstandigheden voor leren.
Ook neemt ze deel aan het interdisciplinaire programma 'Sociale veerkracht en veiligheid' van de Universiteit Leiden. Van Duijvenvoorde zet zich in om vaardigheden, kennis en een passie voor wetenschappelijk onderzoek over te dragen aan jonge wetenschappers. Daarom participeert ze actief in de Research Master Psychology, onder andere in haar rol als coördinator.
Tot slot is ze lid van de Jonge Akademie Leiden. Dit platform stimuleert en behartigt de belangen van jonge onderzoekers op het gebied van onderzoeks- en onderwijsbeleid, interdisciplinariteit en outreach. In 2020 ontving zij de Heineken Young Scientist Award in de Sociale Wetenschappen.
Onderwijsactiviteiten
- Developmental Cognitive Neuroscience (Research Master specialization course)
- Research Apprenticeship coordinator (Research Master elective)
- Research Master Psychology scientific coördinator
Kort CV
Anna van Duijvenvoorde promoveerde cum laude aan de Universiteit van Amsterdam in 2013, nadat ze werkte als visiting researcher aan Columbia University en het Sackler Institute for Developmental Psychobiology in New York.
In haar promotie richtte ze zich op het leren van positieve en negatieve feedbacksignalen en het nemen van risico's tijdens de adolescentie. Ze deed haar postdoctorale onderzoek aan de Universiteit Leiden. In 2014 werd ze benoemd tot universitair docent en in 2019 tot universitair hoofddocent.
Beurzen
- 2022 EUniWell seed grant
- 2022 NWA science communication grant : ADHD Plaza (co-applicant)
- 2022 Gravitation grant: Growing Up Together in Society (co-applicant)
- 2021 NWA science communication grant : NeurlabNL Young (co-applicant)
- 2020 Heineken Young Scientist Award
- 2020 YAL Interdisciplinary Activity Grant
- 2019 LUF-Gratama Foundation grant
- 2018 Sara van Dam KNAW grant
- 2018 NWA Neurolab NL – optimal conditions of learning (co-applicant)
- 2016 Leiden Aspasia grant
- 2016 Open Research Area grant
- 2011 Prins Bernard Cultuurfonds – PhD stipend
- 2011 Ter Meulen Fonds – PhD stipend
- 2009 Amsterdam Brain Imaging Platform
Begeleiding promovendi
- Selin Topel
- Anne-Wil Kramer
- Scarlett Slagter
- Simone Dobbelaar
- Iris Koele
- Bianca Westhoff (2022)
- Michelle Achterberg (2020 cum laude)
- Neeltje Blankenstein (2019)
- Dr. Sabine Peters (2016 cum laude)
Relevante links
LinkedIn profiel
Research Gate profiel
www.annavanduijvenvoorde.com
Universitair hoofddocent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Psychologie
- Ontwikkelings- & Onderwijspsychologie
- Kramer A., Huizenga H.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van Krabbendam L. (2024), Do I want to learn today?: Day-to-day variations in adolescents’ academic motivation and effort, Learning and Motivation 85: 101957.
- Gaule A., Bevilacqua L., Molleman L., Bos W. van den, Duijvenvoorde A.C.K. van, Roberts R., Pease C.R., McCrory E. & Viding E. (2024), Social learning and preferences in adolescents with conduct problems and varying levels of callous-unemotional traits, JAACAP Open : .
- Topel S., Ma I., Duijvenvoorde A.C.K. van, van Steenbergen H. & Bruijn E.R.A. de (2024), Adapting to uncertainty: the role of anxiety and fear of negative evaluation in learning in social and non-social contexts, Journal of Affective Disorders 363: 310-319.
- Dillen L.F. van, Duijvenvoorde A.C.K. van, Voorde J.M. ten & Wolf M.J.F. van der (red.) (2024), Brein & Recht: reflecties op de rol van het brein bij waarheidsvinding, aansprakelijkheid en bestraffing. Den Haag: Boom.
- Topel S., Ma I., Sleutels J.J.M., Steenbergen H. van, Bruijn E.R. A. de & Duijvenvoorde A.C.K. van (2023), Expecting the unexpected: a review of learning under uncertainty across development, Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience 23: 718–738.
- Dobbelaar S., Achterberg M., Duijvenvoorde A.C.K. van, IJzendoorn M.H. van & Crone E.A.M. (2023), Developmental patterns and individual differences in responding to social feedback: a longitudinal fMRI study from childhood to adolescence, Developmental Cognitive Neuroscience 62: 101264 (101264).
- Slagter S.K., Gradassi A., Duijvenvoorde A.C.K. van & Bos W. van den (2023), Identifying who adolescents prefer as source of information within their social network, Scientific Reports 13: 20277.
- Ikink I., Duijvenvoorde A.C.K. van, Huizenga H., Roelofs K. & Figner B. (2023), Age differences in intertemporal choice among children, adolescents, and adults, Journal of Experimental Child Psychology 233: 105691.
- Topel S., Ma I., Sleutels J., Steenbergen H. van, Bruijn E.R.A. de & Duijvenvoorde A.C.K. van (2023), Expecting the unexpected: a review of learning under uncertainty across development, Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience 23: 718-738.
- Huizenga H.M., Zadelaar J.N., Jansen B.R.J., Olthof M.C., Steingroever H., Dekkers L.M.S., Duijvenvoorde A.C.K. van, Figner B. & Agelink van Rentergem J. (2023), Formal models of differential framing effects in decision making under risk, Decision 10(3): 197-234.
- Zanolie C.K.K., Ma I., Bos M.G.N., Schreuders E., Vandenbroucke A.R.E., van Hoorn J., van Duijvenvoorde A.C.K., Wierenga L.M., Crone E.A.M. & Güroglu B. (2022), Understanding the dynamics of the developing adolescent brain through team science, Frontiers in Integrative Neuroscience 16: .
- Ma I., Westhoff B. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2022), Uncertainty about others’ trustworthiness increases during adolescence and guides social information sampling, Scientific Reports 12(7634): .
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Whitmore L.B., Westhoff B. & Mills K.L. (2022), A methodological perspective on learning in the developing brain, npj Science of Learning 7: 12.
- Dobbelaar S., Achterberg M., van Drunen L., van Duijvenvoorde A.C.K., van IJzendoorn M.H. & Crone E.A. (2022), Development of social feedback processing and responses in childhood: an fMRI test-replication design in two age cohorts, Social Cognitive and Affective Neuroscience : 1-13.
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Hoorn J. van & Blankenstein N.E. (2022), Risks and rewards in adolescent decision-making, Current Opinion in Psychology 48: 101457.
- Hoorn J. van, Water E de., Dekkers T.J., Pollak Y., Popma A., Jansen B.R.J., Huizenga H.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2022), Peer feedback decreases impulsive choice in adolescents with and without attention‐deficit/hyperactivity disorder, JCPP Advances 2(1): e12065.
- Gaule A., Bevilacqua L., Molleman L., Roberts R., Duijvenvoorde A.C.K. van, Bos W. van, McCrory E.J. & Viding E. (2022), Social information use in adolescents with conduct problems and varying levels of callous‐unemotional traits, JCPP Advances 2(1): e12067.
- Dobbelaar S., Duijvenvoorde A.C.K. van, Achterberg M., Meulen M. van der & Crone E.A. (2021), A bi-dimensional taxonomy of social responsivity in middle childhood: prosociality and reactive aggression predict externalizing behavior over time, Frontiers in Psychology 11: a586633.
- Becht A.I., Wierenga L.M., Mills K.L., Meuwese R., Duijvenvoorde A van, Blakemore S.J., Güroğlu B. & Crone E.A. (2021), Beyond the average brain: Individual differences in social brain development are associated with friendship quality, Social Cognitive and Affective Neuroscience 16: 292-301.
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Fonteyn L., Giest S.N., Pluut H. & Samuels A. (22 juli 2021), Science is NOT like competitive sports. Voices of Young Academics. Leiden: Young Academy Leiden. [blog].
- Steenbergen H. van, Bruijn E.R.A de, Duijvenvoorde A.C.K. van & Harmelen A. van (2021), How positive affect buffers stress responses, Current Opinion in Behavioral Sciences 39: 153-160.
- Westhoff B., Blankenstein N.E., Schreuders E., Crone E.A.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2021), Increased ventromedial prefrontal cortex activity in adolescence benefits prosocial reinforcement learning, Developmental Cognitive Neuroscience 52: 101018.
- Crone E.A.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2021), Multiple pathways of risk taking in adolescence, Developmental Review 62: 100996.
- Kramer A.W., Duijvenvoorde A.C.K. van, Krabbendam L. & Huizenga H.M. (2021), Individual differences in adolescents ' willingness to invest cognitive effort: relation to need for cognition, motivation and cognitive capacity, Cognitive Development 57: 100978.
- Klootwijk C.L.T., Koele I.J., Hoorn J. van, Güroğlu B. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2021), Parental support and positive mood buffer adolescents' academic motivation during the COVID-19 pandemic, Journal of Research on Adolescence 31(3): 780-795.
- López-Vicente M., Agcaoglu O., Pérez-Crespo L., Estévez-López F., Heredia-Genestar J.M., Mulder R.H., Flournoy J.C., Duijvenvoorde A.C.K. van, Güroğlu B., White T., Calhoun V., Tiemeier H. & Muetzel R.L. (2021), Developmental changes in dynamic functional connectivity from childhood into adolescence, Frontiers in Systems Neuroscience 15: 724805.
- Kemner C., Duijvenvoorde A.C.K. van, Nelemans S., Peeters M., Sarabdjitsingh A. & Zeeuw E. de (2021), Teaming up to understand individual development, Developmental Cognitive Neuroscience 28: 100910.
- Blankenstein N.E., Do K.T., Telzer E.H., Van Duijvenvoorde A.C.K. & Crone E.A. (2020), Behavioral and neural pathways supporting the development of prosocial and risk-taking behavior across adolescence, Child Development 91(3): e665-e681.
- Achterberg M., Duijvenvoorde A.C.K. van, IJzendoorn M.H. van, Bakermans-Kranenburg M.J. & Crone E.A.M. (2020), Longitudinal changes in DLPFC activation during childhood are related to decreased aggression following social rejection, Proceedings of the National Academy of Sciences 117(15): 8602-8610.
- Westhoff B., Molleman L., Viding E., Bos W. van den & Duijvenvoorde A.C.K. van (2020), Developmental asymmetries in learning to adjust to cooperative and uncooperative environments, Scientific Reports 10: 21761.
- Kramer A., Huizenga H.M., Krabbendam L. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2020), Is it worth it? How your brain decides to make an effort, Frontiers for Young Minds 8: 73.
- Crone E.A.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2020), Cognitive control and affective decision-making in childhood and adolescence. In: Poeppel D., Mangun G.R. & Gazzaniga M.S. (red.), The cognitive neurosciences. Cambridge: The MIT Press.
- Zadelaar J.N., Weeda W.D., Waldorp L.J., Van Duijvenvoorde A.C.K., Blankenstein N.E. & Huizenga H.M. (2019), Are individual differences quantitative or qualitative? An integrated behavioral and fMRI MIMIC approach, NeuroImage 202: e116058.
- Blankenstein N.E. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2019), Neural tracking of subjective value under risk and ambiguity in adolescence, Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience 19(6): 1364-1378.
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Westhoff B., Vos F. de, Wierenga L.M. & Crone E.A. (2019), A three-wave longitudinal study of subcortical-cortical resting-state connectivity in adolescence: Testing age- and puberty-related changes, Human Brain Mapping 40(13): 3769-3783.
- Li R., Utevsky A.V., Huettel S.A., Braams B.R., Peters S., Crone E.A. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2019), Developmental maturation of the precuneus as a functional core of the default mode network, Journal of Cognitive Neuroscience 31(10): 1506-1519.
- Blankenstein N.E., Schreuders E., Peper J.S., Crone E.A.M. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2018), Individual differences in risk-taking tendencies modulate the neural processing of risky and ambiguous decision-making in adolescence, NeuroImage 172: 663-673.
- Achterberg M., Van Duijvenvoorde A.C.K., Van der Meulen M., Bakermans M.J. & Crone E.A.M. (2018), Heritability of aggression following social evaluation in middle childhood: An fMRI study, Human Brain Mapping 39(7): 2828-2841.
- Telzer E.H., McCormick E.M., Peters S., Cosme D., Pfeifer J.H. & Van Duijvenvoorde A.C.K. (2018), Methodological considerations for developmental longitudinal fMRI research, Developmental Cognitive Neuroscience 33: 149-160.
- Cousijn J. & Van Duijvenvoorde A.C.K. (2018), Cognitive and mental health predictors of withdrawal severity during an active attempt to cut down cannabis use, Frontiers in Psychiatry 9: e301.
- Kleibeuker S.W., Stevenson C.E., Aar L. van der, Overgaauw S., Duijvenvoorde A.C. van & Crone E.A. (2017), Training in the adolescent brain: An fMRI training study on divergent thinking, Developmental Psychology 53(2): 353-365.
- Peters S., Peper J.S., Van Duijvenvoorde A.C.K., Braams B.R. & Crone E.A.M. (2017), Amygdala-orbitofrontal connectivity predicts alcohol use two years later: a longitudinal neuroimaging study on alcohol use in adolescence, Developmental Science 20(4): e12448.
- Achterberg M., Van Duijvenvoorde A.C.K., Van der Meulen M., Euser S., Bakermans-Kranenburg M.J. & Crone E.A. (2017), The neural and behavioral correlates of social evaluation in childhood, Developmental Cognitive Neuroscience 24: 107-117.
- Blankenstein N.E., Peper J.S., Crone E.A. & Duijvenvoorde A.C.K. van (2017), Neural Mechanisms Underlying Risk and Ambiguity Attitudes, Journal of Cognitive Neuroscience 29(11): 1845-1859.
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Blankenstein N.E., Crone E.A. & Figner B. (2017), Towards a better understanding of adolescent risk taking: Contextual moderators and model-based analysis. In: Toplak M.E. & Weller J. (red.), Individual differences in judgment and decision making: A developmental perspective. New York: Psychology Press. 8-27.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Achterberg M., Braams B.R., Peters S. & Crone E.A. (2016), Testing a dual-systems model of adolescent brain development using resting-state connectivity analyses, NeuroImage 124: 409-420.
- Achterberg M., Van Duijvenvoorde A.C.K., Bakermans-Kranenburg M.J. & Crone E.A. (2016), Control your anger! The neural basis of aggression regulation in response to negative social feedback, Social Cognitive and Affective Neuroscience 11(5): 712-720.
- Blankenstein N.E., Crone E.A., Bos W. van den & Duijvenvoorde A.C.K. van (2016), Dealing with uncertainty: Testing risk-and ambiguity-attitude across adolescence, Developmental Neuropsychology 41(1-2): 77-92.
- Achterberg M., Peper J.S., Van Duijvenvoorde A.C.K., Mandl R.C.W. & Crone E.A. (2016), Frontostriatal white matter integrity predicts development of delay of gratification: A longitudinal study, Journal of Neuroscience 36(6): 1954-1961.
- Peters S., Van Duijvenvoorde A.C., Koolschijn P.C. & Crone E.A. (2016), Longitudinal development of frontoparietal activity during feedback learning: Contributions of age, performance, working memory and cortical thickness, Developmental Cognitive Neuroscience 19: 211-222.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Figner B., Weeda W.D., Van der Molen M.W., Jansen B.R.J. & Huizenga H.M. (2016), Neural mechanisms underlying compensatory and noncompensatory strategies in risky choice, Journal of Cognitive Neuroscience 28(9): 1358-1373.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Peters S., Braams B.R. & Crone E.A. (2016), What motivates adolescents? Neural responses to rewards and their influence on adolescents’ risk taking, learning, and cognitive control, Neuroscience & Biobehavioral Reviews 70: 135–147.
- Bos E.J. van den, Duijvenvoorde A.C.K. van & Westenberg P.M. (2016), Effects of adolescent socio-cognitive development on the cortisol response to social evaluation, Developmental Psychology 52(7): 1151-1163.
- Crone E.A., Duijvenvoorde A.C.K. van & Peper J.S. (2016), Annual Research Review: Neural contributions to risk-taking in adolescence - developmental changes and individual differences, Journal of Child Psychology and Psychiatry 57(3): 353-68.
- Ma I., Van Duijvenvoorde A. & Scheres A. (2016), The interaction between reinforcement and inhibitory control in ADHD: A review and research guidelines, Clinical Psychology Review 44: 94-111.
- Peters S., Jolles D.J., Van Duijvenvoorde A.C.K., Crone E.A. & Peper J.S. (2015), The link between testosterone and amygdala-orbitofrontal cortex connectivity in adolescent alcohol use, Psychoneuroendocrinology 53: 117-126.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Huizenga H.M., Somerville L.H., Delgado M.R., Powers Alisa, Weeda W.D., Casey B.J., Weber E.U. & Figner B. (2015), Neural correlates of expected risks and returns in risky choice across development, Journal of Neuroscience 35(4): 1549-1560.
- Braams B.R., Van Duijvenvoorde A.C.K., Peper J.S. & Crone E.A. (2015), Longitudinal changes in adolescent risk-taking: a comprehensive study of neural responses to rewards, pubertal development, and risk-taking behavior, Journal of Neuroscience 35(18): 7226-7238.
- Overgaauw S., Van Duijvenvoorde A.C., Gunther Moor B. & Crone E.A. (2015), A longitudinal analysis of neural regions involved in reading the mind in the eyes, Social Cognitive and Affective Neuroscience 10(5): 619-627.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Op de Macks Z.A., Overgaauw S., Gunther Moor B., Dahl R.E. & Crone E.A. (2014), A cross-sectional and longitudinal analysis of reward-related brain activation: Effects of age, pubertal stage, and reward sensitivity, 89: 3-14.
- Peters S., Koolschijn P.C.M.P., Crone E.A., Van Duijvenvoorde A.C.K. & Raijmakers M.E.J. (2014), Strategies influence neural activity for feedback learning across child and adolescent development, Neuropsychologia 62: 365-374.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Jansen B.R.J., Griffioen E.S., Van der Molen M.W. & Huizenga H.M. (2013), Decomposing developmental differences in probabilistic feedback learning: A combined performance and heart-rate analysis, Biological Psychology 93(1): 175-183.
- Van Duijvenvoorde A.C.K. & Crone E.A. (2013), The teenage brain: A neuroeconomic approach to adolescent decision making, Current Directions in Psychological Science 22(2): 108-113.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Jansen B.R.J., Bredman J.C. & Huizenga H.M. (2012), Age-related changes in decision making: Comparing informed and noninformed situations, Developmental Psychology 48(1): 192-203.
- Jansen B.R.J., Van Duijvenvoorde A.C.K. & Huizenga H.M. (2012), Development of decision making: Sequential versus integrative rules, Journal of Experimental Child Psychology 111(1): 87-100.
- Van Duijvenvoorde A.C.K., Jansen B.R.J., Visser I. & Huizenga H.M. (2010), Affective and cognitive decision-making in adolescents, Developmental Neuropsychology 35(5): 539-554.
- Zanolie K., Teng S., Donohue S.E., Duijvenvoorde A.C.K. van, Band G.P.H., Rombouts S.A.R.B. & Crone E.A. (2008), Switching between colors and shapes on the basis of positive and negative feedback: An fMRI and EEG study on feedback-based learning, Cortex 44(5): 537-547.
- Duijvenvoorde A.C.K. van, Zanolie K., Rombouts S.A.R.B., Raijmakers M.E.J. & Crone E.A. (2008), Evaluating the negative or valuing the positive? Neural mechanisms supporting feedback-based learning across development, Journal of Neuroscience 28(38): 9495-9503.