Leiden Leadership Centre

Publiek Leiderschap in Samenwerking (PLS) In Oprichting

Het Verder met Publiek Leiderschap (VPL) programma loopt eind 2024 af, maar de ontwikkelingen en het onderzoek op het vlak van publiek leiderschap, zeker niet. Vandaar dat besloten is om door te gaan en voort te bouwen op de opgedane inzichten, contacten, samenwerkingen en ervaringen uit het Verder met Publiek Leiderschap (VPL) programma.

We zullen dit doen onder de noemer Publiek Leiderschap in Samenwerking (PLS).
Dit nieuwe samenwerkingsverband staat niet alleen open voor oud VPL-partners maar biedt ook nieuwe publieke organisatie de kans om te profiteren van de reeds opgebouwde kennis en netwerken.

Wat biedt deelname aan PLS netwerk haar leden?

• Toegang tot exclusief onderzoek: Krijg toegang tot de nieuwste wetenschappelijke inzichten op het gebied van publiek leiderschap en pas deze direct toe binnen jouw organisatie.
  • Benchmark publiek leiderschap: Monitoring van de ontwikkeling van leiderschap en nieuwe leiderschapsontwikkelingen in eigen organisatie en bredere sector.
  • Leernetwerken en kennisuitwisseling: Leer van andere publieke organisaties en deel waardevolle ervaringen om gezamenlijk sterker te worden.
  • Internationale samenwerking: Maak deel uit van een internationaal netwerk van experts en werk samen met prestigieuze universiteiten, waaronder Universiteit Leiden.
  • Ontwikkeling van leiderschapstrajecten: Pas evidence-based methoden toe voor leiderschapsontwikkeling en vergroot de effectiviteit van jouw organisatie.

Waarom aansluiten?

Publiek leiderschap vereist unieke vaardigheden en inzichten, die moeilijk zelfstandig binnen een organisatie te ontwikkelen zijn. Door deelname aan het PLS-netwerk werk je samen met andere publieke organisaties en academische partners aan innovatieve oplossingen en verbeteringen in het publieke domein. Dit samenwerkingsverband versterkt de verbinding tussen wetenschap en praktijk, waardoor jouw organisatie kan profiteren van de laatste onderzoeken en bewezen methoden.

Ben je geïnteresseerd in deelname of wil je meer informatie? Neem dan contact op via llc@fgga.leidenuniv.nl  en ontdek hoe jouw organisatie kan bijdragen aan én profiteren van het PLS-netwerk.

Samen bouwen aan sterker en innovatiever publiek leiderschap voor meer maatschappelijke impact!