Logo Universiteit Leiden.

nl en

Onderzoekend leren en differentiëren

Het bedenken van een goede onderzoeksvraag kost tijd, hoe doe je dat met al die niveauverschillen in je klas?

Jonge kinderen zijn vaak grote onderzoekers, al doende leren zij. Maar het valt niet mee om van die onderzoeksvragen in je klas praktisch uitvoerbare onderzoekjes te maken. We oefenen dit tijdens de webinar, met een door jou gekozen thema, waarbij je de vraag per ronde sterker maakt. We behandelen de kenmerken van een goede onderzoeksvraag en laten zien hoe kinderen er op verschillende niveaus mee kunnen werken, met een doorgaande lijn van kleuters tot aan groep 8. 

Werkvorm

We bieden de training aan in de vorm van een gratis webinar van 1,5 uur.

Datum

Dinsdag 4 maart 2025 van 15.30 uur tot 17.00 uur.

Aanmelden

Aanmelden is mogelijk via het aanmeldformulier via de website.  Het minimum aantal deelnemers is 5.

Kun je toch niet deelnemen? Meld je dan uiterlijk 24 uur van tevoren af. Anders berekenen we een onkostenvergoeding van 25 euro.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.