Games: homo ludens in actie
Gamen is vaak veel leuker dan huiswerk maken, maar stel: je maakt van je huiswerk een game, is het huiswerk dan ook leuker? En leer je er dan nog net zo veel van?
Inhoud
In deze digitale gastles bespreken Nadira Saab (Lerarenopleiding) en Angus Mol (Geschiedenis) welke elementen gamen zo leuk (en verslavend) maken, en hoe deze elementen gebruikt kunnen worden in het onderwijs. Homo ludens, de spelende mens, komt in actie in deze digitale gastles over alle soorten games: van het bordspel Monopoly tot de videogame Assassin’s Creed.
Doelgroep
Deze gastles is geschikt voor groep 7 en groep 8 (bij plusklassen eventueel ook groep 6).
Praktische informatie
Bij deze digitale gastles is een handleiding voor de leerkracht beschikbaar. Hierin zijn ook voorbereidende opdrachten opgenomen, die naar eigen inzicht ingezet kunnen worden om de kinderen voor te bereiden op de digitale gastles. De digitale gastles zelf duurt ongeveer 1 uur.
Aanvragen
Aan de digitale gastlessen zijn geen kosten verbonden.
- stap 1: klik op aanvragen
- stap 2: registreer eenmalig op de Mediasite van de Universiteit Leiden
- stap 3: geef deze code op: po_games_2020
- bekijk de gastles en download de bijbehorende handleiding via de link onder de video.
NB: let er bij het kopiëren van de code op dat er geen spatie voor of na de code meegenomen wordt, en gebruik bij voorkeur Google Chrome of Mozilla Firefox.