Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs
Onderwijs
De programmagroep Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs is verantwoordelijk voor onderwijs op het gebied van leerproblemen binnen de bachelor- en masteropleidingen van het Instituut Pedagogische Wetenschappen.
De programmagroep draagt bij aan onderwijs binnen de masterspecialisaties:
- Leerproblemen
- Kinderen met Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs
- Learning Problems and Impairments (International Track)
- Digital Media in Human Development
- Applied Neuroscience in Human Development
- Educational Science
- Educatieve Master Primair Onderwijs
Daarnaast levert de groep een bijdrage aan het programma van de Academische Pabo, de research master Education and Child Studies en de bacheloropleiding Pedagogische Wetenschappen.
Exellente professionals
Binnen het onderwijs benadrukt de programmagroep de wederkerige relatie tussen leren en gedrag.
Studenten leren 'state-of-the-art' onderzoeksresultaten te vertalen naar de praktijk.
Studenten worden opgeleid tot excellente professionals die bedreven zijn in het werken met kinderen, leraren, schoolbestuurders en ouders om het leren van alle kinderen en jongeren met of zonder - gediagnosticeerde - leerproblemen te optimaliseren.
NVO accreditatie
De masteropleidingen zijn geaccrediteerd door de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO), dus studenten die zijn ingeschreven voor de masterspecialisaties van Pedagogische Wetenschappen komen in aanmerking voor een NVO-registratie.