Logo Universiteit Leiden.

Onderzoek doen op de universiteit

Bij een aantal opleidingen/instituten ben je van harte welkom om te werken aan jouw profielwerkstuk. Let goed op de eventuele voorwaarden voor aanmelding.

Junior Science Lab

Proeven voor je profielwerkstuk doen in een laboratorium van de Universiteit Leiden, dat is in bepaalde gevallen mogelijk bij het Junior Science Lab. De experimenten worden vooraf besproken met je begeleider van school.

Natuur- of Sterrenkunde

Heb jij een onderzoeksvraag op het gebied van Natuurkunde of Sterrenkunde, of heb je specifieke belangstelling voor een onderwerp uit dit vakgebied? Dan kun je hulp krijgen bij het onderzoek voor jouw profielwerkstuk (beperkt aantal plaatsen).

Papyrologie

Altijd al eens een echte papyrus willen bestuderen? Neem contact op met het Papyrologisch Instituut.