Universiteit Leiden

nl en

Leiden Learning & Innovation Centre

Consultancy en Innovatie

Heeft u te maken met een onderwijsuitdaging of wilt u innovatiemogelijkheden verkennen? Wij bedenken, ontwerpen, prototypen, bouwen en testen actief oplossingen om theoretische ideeën om te zetten in concrete oplossingen, en verbeteren zo het onderwijslandschap ten behoeve van uw studenten.

Navigeer direct naar: 

 In-house expertise:

Didactiek en Onderwijsdesign 

Ons onderwijsontwerpteam werkt aan het creëren van indrukwekkende leerervaringen die aanslaan bij zowel lerenden als docenten. 

Inzichten in Wetgeving en Beleid 

Door de complexiteit van wettelijke kaders en beleidsimplicaties navigeren is cruciaal voor elk onderwijsinitiatief. Onze experts zorgen ervoor dat uw projecten een stevige basis hebben. 

Dataverantwoordelijkheid 

In het digitale tijdperk is verantwoordelijkheid voor gegevens van het grootste belang. Onze privacy experts helpen persoonlijke informatie te beschermen en tegelijkertijd de educatieve waarde van data te maximaliseren. 

Video- en Interactieve Mediaproductie 

Onze studio is baanbrekend op het gebied van educatieve media. Van het maken van aansprekende videocontent voor online cursussen tot het ontwikkelen van meeslepende VR- en AR-ervaringen, wij gaan er graag mee aan de slag. 

Data-analyse 

We halen waardevolle inzichten uit complexe datasets en gebruiken deze om beslissingen te informeren en onderwijsstrategieën aan te sturen. 

In samenwerking met het LUMC hebben we een medische augmented reality app ontwikkeld, waarmee echografietechnieken kunnen worden geoefend in een interactieve leeromgeving.

Ons Werk in Actie

Sinds onze start in 2023 heeft LLInC een portfolio opgebouwd van dynamische projecten om onze uitgebreide mogelijkheden en impact te laten zien. Een aantal voorbeelden van ons werk zijn: 

  • Verzorgen van workshops voor docenten over podcasts in het onderwijs
  • De ontwikkeling van een augmented reality module om de vaardigheid van medische studenten in echografietechnieken te verbeteren (in samenwerking met het LUMC). 
  • Procesbegeleiding van een werkgroep voor docenten van de faculteit Sociale Wetenschappen rondom de ontwikkeling van een blended learning-strategie
  • Het verrijken van het 'Gedrag: (G)een Probleem' virtual reality programma met extra scenario's, zodat er praktijkervaring kan worden opgedaan met het werken met patiënten met dementie. 
  • Het ontwerpen van de interactieve leerervaring Familiediner voor het Instituut Psychologie, met het doel om het begrip en gebruik van academische concepten zoals bias, logica en argumentatie drogredenen te gamificeren. 
  • We hebben evenementen georganiseerd en belanghebbenden geadviseerd over de impact en ethische overwegingen van generatieve AI in het onderwijs, waardoor we het begrip van de voordelen en beperkingen hebben bevorderd. 
  • We zijn begonnen met de ontwikkeling van een interactieve e-learningmodule voor de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen, waarbij gezondheids- en veiligheidsprotocollen worden aangeleerd door middel van aansprekende animaties. Deze module dient als aanvulling op de traditionele training. 
  • De integratie van een mobiel 3D scanproject in de klas, waarmee een kosteneffectieve en schaalbare methode wordt geboden voor het gebruik van 3D modellen in het archeologieonderwijs. 
  • De ondersteuning van het LUMC bij het begeleiden van studenten tijdens hun overgang van het student zijn naar het betreden van de arbeidsmarkt. Hierbij zijn we bezig aan de productie van een serie korte documentaires die studenten helpen goed geïnformeerde keuzes te maken over hun medische carrière door ook de, vaak minder populaire, opties buiten ziekenhuizen te laten zien. 
  • We maken deel uit van het Europese consortium XR4Human, waar we advies geven over de juridische en ethische verplichtingen met betrekking tot het implementeren van extended reality-technologieën in het onderwijs. 
  • Voor het studieprogramma Molecular Science and Technology onderzochten we de voortgang van studenten in de online matching cursus voor aankomende studenten. Op basis van data van Brightspace en een heuristische evaluatie van de leerervaring konden wij aanbevelingen doen over verschillende aspecten van het cursusdesign, zoals zichtbaarheid, cursusduur, voortgangsindicatie en navigatieverbeteringen.  
  • Wij ondersteunden de organisatoren van het studieprogramma International Studies in samenwerking met ICLON bij het begrijpen van het leergedrag van studenten, zodat zij met behulp van gegevens uit Brightspace en andere tools in de digitale leeromgeving pedagogische strategieën konden ontwikkelen. 
  • In overleg met de Change Advisory Board van de Universiteit Leiden integreren wij digitale leermiddelen in de BKO modules. Zo verrijken we de onderwijsactiviteiten en maken we het makkelijker voor docenten om nieuwe technologieën toe te passen. 

Hoe ziet een samenwerking met LLInC eruit?

 

Van direct advies tot uitgebreide samenwerkingen

Ieder project heeft een unieke omvang en vereisten. Daarom bieden we een spectrum van samenwerkingsverbanden aan, van korte consultaties tot uitgebreidere partnerschappen:

Korte adviessessies

Ideaal voor direct, gericht advies over specifieke uitdagingen. Perfect voor het verfijnen van je cursusontwerp of het aanpakken van een specifieke onderwijsuitdaging. Ga in gesprek met onze experts voor een beknopte, impactvolle sessie die ontworpen is om snel oplossingen te bieden. 

Praktijkgerichte assistentie en korte projecten:   

Voor wanneer een project meer diepgaande ondersteuning vereist. Denk hierbij aan het ontwikkelen van nieuwe methoden voor studentenbetrokkenheid, het testen van innovatieve tools of data-analyse. Ons team biedt de nodige hands-on expertise gedurende een periode die overeenkomt met de omvang van jullie behoeften. 

Uitgebreide samenwerkingsverbanden:  Voor projecten die een intensieve samenwerking vereisen gaan we een langdurig samenwerkingsverband aan waarbij het volledige potentieel van ons interdisciplinaire team van begin tot eind kan worden ingezet. Denk hierbij aan het ontwikkelen van een volledig nieuwe virtual reality-ervaring of een uitgebreid curriculumontwerp. 

Ongeacht de omvang of complexiteit, LLInC is in staat om samen oplossingen te creëren die aansluiten bij jullie visie en die impactvolle resultaten opleveren. Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat elk project kan profiteren van een breed scala aan perspectieven en expertise.  

Interesse?

Neem gerust contact met ons op via hello@llinc.leidenuniv.nl* als je vragen, ideeën, of potentiële projecten hebt. Wij zorgen ervoor dat uw vraag door de juiste deskundige(n) binnen ons team behandeld wordt, zodat je de best mogelijke hulp krijgt. 

*Als je deel uitmaakt van een faculteit van de Universiteit Leiden, zorg er dan voor dat jouw onderwijsondersteunende afdeling betrokken is bij je aanvraag. Zo zijn zij direct op de hoogte. 

 

 

 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.