Logo Universiteit Leiden.

Ontdek de wereld van stamcellen tijdens de nacht van de ontdekkingen!

zaterdag 14 september 2024
Iedereen is welkom!
Hortus botanicus
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Oranjerie

ARTXSCIENCE - reNEW LUMC

renew - artxscience.jpg

Stamcellen. Wat zijn dat eigenlijk? Hoe zien ze eruit? En wat kun je ermee? Aan de hand van kunstwerken uit de reNEW ARTxSCIENCE competitie kom je alles over stamcellen te weten!

reNEW is een internationaal samenwerkingsverband, waarin onderzoekers uit het Leids Universitair Medisch Centrum, Kopenhagen en Melbourne er naar streven om samen het leven van patiƫnten met chronische ziekten te veranderen. Door hun stamcelonderzoek werken ze aan nieuwe behandelingen voor ziekten als type 1 diabetes, hart- en vaatziekten en aangeboren spier- of immuunziekten.

Tijdens hun onderzoek produceren de wetenschappers schitterende kunstwerken, die het verhaal over hun stamcelonderzoek vertellen. De mooiste kunstwerken doen mee aan de reNEW ARTxSCIENCE competitie.

Tijdens deze exhibitie nemen we je aan de hand van deze kunstwerken mee naar de wereld van dit stamcelonderzoek. Laat je verbazen door deze wereld: want stamcellen bieden niet alleen een unieke mogelijkheid om mensen te genezen, maar zijn ook heel erg mooi.

Tijdens de sessie kun je ook stemmen op je favoriete kunstwerk. Hiermee help je niet alleen onze Leidse onderzoekers om de ARTxSCIENCE competitie te winnen, maar maak je zelf ook kans op verschillende prijzen!

Voor wie is dit evenement?

Iedereen is welkom!

Dit evenement is toegankelijk voor iedereen die een kaartje heeft voor Nacht van de Ontdekkingen. Tickets zijn te koop via https://www.nachtvanontdekkingen.nl/tickets

Meer over Nacht van de Ontdekkingen