Onderzoeksproject

Daniela Vicherat Mattar
Financiering
Kiem-beurs

Het BOCA-project verkent nieuwe vormen van het communiceren van academische kennis als een manier om de band tussen de universiteit en de samenleving te versterken. Om dit te doen heeft het project twee strategische doelstellingen:

• De eerste, meer analytisch, is gericht op het evalueren van verschillende vormen van communicatie en expressie in academische omgevingen (bijvoorbeeld door samenwerking met het Campus Speaks initiatief van Humanities Across Borders).
  • De tweede, meer praktisch, is gericht op het bevorderen van acties om alternatieve vormen van communicatie te ontwikkelen binnen de academische omgeving, maar ook tussen de academische omgeving en de bredere samenleving.

Deze twee doelstellingen benadrukken het belang van de gesitueerdheid van universiteiten (in een specifieke tijd en plaats), evenals hun potentieel om sociale transformaties te begeleiden (op individueel en collectief niveau).

Lees meer over het project op de Engelstalige website.