Lysanne Post
Universitair docent
- Naam
- Dr. L.S. Post
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- l.s.post@iclon.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0001-7350-2122

Lysanne Post is universitair docent bij het ICLON.
Meer informatie over Lysanne Post
Promovendi
Lysanne Post is universitair docent bij het ICLON.
Zij studeerde klinische psychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en promoveerde aan diezelfde universiteit. Haar promotieonderzoek richtte zich op de rol van gebaren bij het leren van grammatica via animaties in groep 8. Lysanne werkt sinds 2016 bij het ICLON als postdoc onderzoeker en sinds 2022 universitair docent.
Onderzoek
Het onderzoek van Lysanne richt zich op ICT-gebruik in het primair, secundair en hoger onderwijs. Zij zoekt antwoorden op vragen als: hoe wordt ICT ingezet in het primair, secundair en hoger onderwijs ten behoeve van differentiatie? Kunnen aspecten als learning analytics of gamification helpen bij de effectiviteit van digitale oefenprogramma’s in het onderwijs?
Daarnaast doet zij onderzoek naar de begeleiding van jongeren bij sociale ondernemingen en studenten in het mbo, hbo en wo. Zij onderzoekt hoe begeleiders interesses en andere factoren kunnen meenemen in het bieden van perspectief op opleiding en werk.
Onderwijs
Lysanne begeleidt studenten bij vakdidactisch onderzoek. Lysanne is lid van het World Teacher Programme-team en begeleidt daarbinnen studenten bij hun actieonderzoek.
Universitair docent
- ICLON
- Onderzoek
- Admiraal W., Lockhorst D., Post L.S. & Kester L. (2024), Effects of students’ autonomy support on their self-regulated learning strategies: three field experiments in secondary education, International Journal of Research in Education and Science 10: 1-20.
- Leeuwen A. van, Post L., Lockhorst D., Admiraal W. & Kester L. (2024), A typology of teachers’ self-reported use of student data from computer-based assessment programmes in secondary education, International Journal of Studies in Education 6(3): 316-332.
- Post L., Leeuwen A. van, Lockhorst D., Admiraal W. & Kester L. (2022), A Blueprint for Teacher Design Teams to Create Professional Development Interventions, International Journal of Studies in Education 4: 88-106.
- Leeuwen A. van & Post L.S. (2022), Nieuwe aanpak? Collega's wijzen de weg, Didaktief 52(1): 24-25.
- Post L.S., Guo P., Saab N. & Admiraal W.F. (2021), Final pilot report: IoT Rapid-Proto Labs project 588386-EPP-1-2017-1-FI-EPPKA2-KA. Helsinki: Haaga Helia University of Applied Sciences.
- Post L.S., Guo P., Saab N. & Admiraal W.F. (2021), Final curriculum report: technical report IoT Rapid-Proto Labs project 588386-EPP-1-2017-1-FI-EPPKA2-KA. Helsinki: Haaga Helia University of Applied Sciences.
- Guo P., Saab N., Post L.S. & Admiraal W. (2020), A review of project-based learning in higher education: Student outcomes and measures, International Journal of Educational Research 102: 101586.
- Admiraal W., Post L.,Lockhorst D., Louws M. & & Kester L. (2020), Personalizing learning with mobile technology in a secondary school in the Netherlands: Effects on students' autonomy support, learning motivation and achievement, The European Educational Researcher 3(3): 119-137.
- Guo P., Post L., Saab N. & Admiraal W. (2020), Pilot 2 report. Technical report IoT Rapid-Proto Labs project 588386-EPP-1-2017-1-FI-EPPKA2-KA. Erasmus Knowledge Alliance program. Helsinki, Finland: Haaga Helia University of Applied Sciences.
- Post L., Kester L. Admiraal W., Lockhorst D. & Bulder E. (2020), Gamification in digitale oefenprogramma’s. Eindrapportage Overzichtstudie. Leiden/Utrecht: NRO, Universiteit Utrecht, Universiteit Leiden & Oberon.
- Post. L. (2020), Gouden zet of game over?, Didaktief 50(4): 21.
- Rijst R.M. van der, Verberg C.P.M., Post L. & Admiraal W.F. (2019), Profielwerkstuk? Fluitje van een cent, Didaktief 49(1): 22-23.
- Post L.S., Guo P., Saab N. & Admiraal W.F. (2019), Effects of remote labs on cognitive, behavioral, and affective learning outcomes in higher education, Computers & Education 140: 1-9.
- Admiraal W.F., Post L., Guo P., Saab N., Makinen S., Rainio O., Vuori J., Burgeois J., Kortuem G. & Danford G. (2019), Students as future workers: Cross-border multidisciplinary learning labs in higher education, International Journal of Technology in Education and Science 3(2): 85-94.
- Post L., Guo P., Saab N. & Admiraal W. (2019), Pilot Curriculum Report. General outline and implementation. Technical report IoT Rapid-Proto Labs project 588386-EPP-1-2017-1-FI-EPPKA2-KA. Erasmus Knowledge Alliance program.
- Post L., Guo P., Saab N. & Admiraal W. (2019), Review of student competences in learning labs in higher education. Technical report IoT Rapid-Proto Labs project 588386-EPP-1-2017-1-FI-EPPKA2-KA. Erasmus Knowledge Alliance program.
- Verberg C., Post L., Rijst R. van der & Admiraal W. (2019), Naar zelfstandig onderzoek van leerlingen in het voortgezet onderwijs voortgezet onderwijs. Eindrapport NRO-405-15-552.
- Admiraal W.F., Louws M.L, Lockhorst D., Paas T., Buynsters M., Cviko A., Nouwens S., Janssen C., Jonge M. de, Post L.S, Ven F. van der & Kester L. (2017), Teachers in school-based technology innovations: A typology of their beliefs on teaching and technology, Computers & Education 114(2017): 57-68.