Daisy Smeets
Universitair docent
- Naam
- Dr. D.J.H. Smeets
- Telefoon
- +31 71 527 6621
- dsmeets@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-4548-614X
Daisy Smeets is universitair docent forensische gezinspedagogiek. Haar onderzoek en expertise richten zich op de jeugdbescherming, met aandacht voor o.a. uithuisplaatsing en pleegzorg.
Meer informatie over Daisy Smeets
Nieuws
Daisy Smeets is universitair docent forensische gezinspedagogiek. Haar onderzoek en expertise richten zich op de jeugdbescherming, met aandacht voor o.a. uithuisplaatsing en pleegzorg.
Universitair docent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Forensische gezinsped. en Jeugdhulpverl.
- Bruning M.R., Smeets D.J.H. & Bolscher K.G.A. (2022), Child Participation in Dutch Family Law and Child Protection Proceedings. In: Paré M., Bruning M.R., Moreau T. & Siffrein-Blanc C. (red.), Children's Access to Justice: A Critical Assessment. Cambridge – Antwerp – Chicago: Intersentia. 25-37.
- Bruning M.R., Smeets D.J.H. & Bolscher K.G.A. (2022), La participation des enfants dans les procédures familiales et de protection de l’enfance aux Pays-Bas. In: Paré M., Bruning M.R., Moreau T. & Siffrein-Blanc C. (red.) L'accès des enfants à la justice: bilan critique. Thèmes et commentaires Paris: Dalloz. 15-27.
- Bruning M.R., Zon K.A.M. van der, Smeets D.J.H. & Boven H.J. van (2022), Eindevaluatie Wet herziening kinderbeschermingsmaatregelen: nieuwe rechtsgronden in een haperend jeugdbeschermingsstelsel. WODC Rapport nr. 3169. Den Haag: Boom Juridisch.
- Zon K.A.M. van der, Bruning M.R., Smeets D.J.H. & Boven H.J. van (2022), De Wet herziening kinderbeschermingsmaatregelen geëvalueerd: een overzicht van de belangrijkste bevindingen, Tijdschrift voor Familie- en Jeugdrecht 2022(11): 316-323 (FJR 2022/62).
- Smeets D.J.H. (2022), Help je pleegkind veerkrachtig zijn, 2022(4): .
- Smeets D.J.H. (2022), Beslissen over kinderen doe je met kinderen: het belang van jongerenparticipatie bij juridische beslissingen, 2022(3): .
- Smeets D.J.H. & Rap S. (2021), Child participation in family law proceedings: pedagogical insights on why and how to involve children. In: Schrama W., Freeman M., Taylor N. & Bruning M. (red.), International handbook on child participation in family law. European Family Law nr. 51. Cambridge: Intersentia Ltd. 41-66.
- Bruning M.R., Smeets D.J.H., Bolscher K.G.A., Peper J.S. & Boer R. de (2020), Kind in proces: van communicatie naar effectieve participatie - het hoorrecht en de procespositie van minderjarigen in familie- en jeugdzaken. Meijers-reeks nr. 335. Nijmegen: Wolf Legal Publishers.
- Smeets D.J.H., Bruning M.R., Boer R. de & Bolscher K.G.A. (2020), Praktijkonderzoek naar ervaringen met de civiele procespositie van minderjarigen. In: Bruning M.R., Smeets D.J.H., Bolscher K.G.A., Peper J.S. & Boer R. de (red.), Kind in proces: van communicatie naar effectieve participatie: Het hoorrecht en de procespositie van minderjarigen in familie- en jeugdzaken. Meijers-reeks nr. 335. Nijmegen: Wolf Legal Publishers. 161-234.
- Bruning M.R., Smeets D.J.H., Bolscher K.G.A., Peper J.S. & Boer R. de (2020), Het hoorrecht van de procespositie van minderjarigen in familie- en jeugdzaken geëvalueerd, Tijdschrift voor Familie- en Jeugdrecht 2020(4): 96-104 (FJR 2020/24).
- Smeets D.J.H. & Bruning M.R. (3 maart 2020), Beslissen over kinderen… met kinderen. Leiden Pedagogiek Blog. [blog].
- Meulen G. ter, Smeets D. & Juffer F. (2019), The relation between adult adoptees' feelings about relinquishment, adoption and satisfaction with life, Adoption and Fostering 43(2): 192-209.
- Smeets D.J.H. & Bus A.G. (2015), The interactive animated e-book as a word learning device for kindergartners, Applied Psycholinguistics 36: 899-920.
- Smeets D.J.H., Van Dijken M.J. & Bus A.G. (2014), Using electronic storybooks to support word learning in children with severe language impairments, Journal of Learning Disabilities 47(5): 435-449.
- Smeets D.J.H. & Bus A.G. (2013), Picture storybooks go digital: Pros and cons. In: Neuman S.B., Gambrell L.B. & Masssey C. (red.), Quality reading instruction in the age of common core standards. Newark, DE: International Reading Association. 176-189.
- Smeets D.J.H. & Bus A.G. (2013), Digitale prentenboeken, JSW: Jeugd in School en Wereld 97(10): 38-41.
- Smeets D.J.H. (20 december 2012), Storybook apps as a tool for early literacy development (Dissertatie, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Leiden University). Promotor(en): Bus A.G.
- reactielid van tijdschrift voor pleegouders