Universiteit Leiden

nl en

Christine Espin

Hoogleraar Leerproblemen en Orthopedagogische Interventies in Onderwijs

Naam
Prof.dr. C.A. Espin
Telefoon
+31 71 527 6630
E-mail
espinca@fsw.leidenuniv.nl
ORCID iD
0000-0003-0407-5897

Christine Espin is hoogleraar bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Dr. Espin promoveerde in 1990 aan de University of Minnesota. Daarvoor werkte ze als docent in het speciaal onderwijs voor middelbare scholieren met leerproblemen. Na een hoogleraarschap binnen de afdeling ‘Educational Psychology’/Special Education’ van de University of Minnesota kwam zij in 2008 naar de Universiteit Leiden.

CV Christine Espin

Naar Engelstalig profiel van Chris Espin

Onderzoek

Dr. Espins onderzoek richt zich op de ontwikkeling van een continu voortgangsmonitoringsysteem voor leerlingen met leerproblemen, en op het gebruik van voortgangsdata door leraren om het onderwijs aan deze leerlingen te optimaliseren. Dit systeem wordt Curriculum-Based Measurement (CBM), of in het Nederlands Continue Voortgangsmonitoring (CVM) genoemd. Dr. Espin doet daarnaast onderzoek naar interventies voor begrijpend lezen en het verbeteren van onderwijsmethoden voor universitaire studenten met een functiebeperking.

Hoogleraar Leerproblemen en Orthopedagogische Interventies in Onderwijs

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Pedagogische Wetenschappen
  • Leer/Gedragsproblemen in het onderwijs

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4A33

Contact

Publicaties

  • Van den Bosch R.M., Espin C.A. & Chung S. (2015), Teachers' interpretation of CBM progress-monitoring graphs. Pacific Coast Research Conference, San Diego, USA. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Van den Bosch R.M., Espin C.A. & Chung S. (2015), Teachers' interpretation and use of CBM progress-monitoring graphs: A research-to-practice gap. EARLI Conference, Limassol, Cyprus. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Janda B., McMaster K., Jung P-G., Shin J., Van den Broek P.W. & Espin C.A. (2015), How readers process narrative and informational texts: Insights from think-alouds. Society for Text and Discourse, Minneapolis, USA. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Feijt R., Schrijner C. & Espin C.A. (2015), Is excellent onderwijs excellent voor iedereen? Diverse leerbehoeften van studenten in de collegezaal. ORD, Leiden, The Netherlands. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Espin C.A., Chung S. & Van den Bosch R.M. (2015), Response-to-Intervention (RTI): Een probleem-oplossende benadering voor leer- en gedragsproblemen. Nationale Dyslexie Conferentie Lexima, Ede, The Netherlands. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Espin C.A. (10 mei 2010). Realistic and Relentless. Using data-based decision making to build effective programs for secondary-school students with learning and behavior diffi culties. Leiden. [oratie]. Inaugurele rede
  • Espin C.A. (2 oktober 2009), Relative effects of three correctional feedback approaches on the performance of students with writing difficulties (w/ X. Du). Council for Learning Disabilities 31st International Conference. Dallas, TX. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Espin C.A. (10 april 2009), Improving data-based instructional programming through online teacher-to-teacher communication (w/ S. Deno, K. McMaster, R. Pierce, S. Yeo & A. Mahlke). Presented at the CEC Convention and Expo. Seattle, W.A.. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • Espin C.A. (4 februari 2009), Progress monitoring procedures: Effects on teachers' conversations about instruction (w/ S. Deno, K. McMaster, R. Pierce, S. Yeo & A. Mahlke). Pacific Coast Research Conference. San Diego, C.A.. [lezing]. Uitvoering / lezing
  • No organization Tutor a high school student in English (not paid)
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.