Arjen de Vetten
Universitair docent
- Naam
- Dr. A.J. de Vetten
- Telefoon
- +31 71 527 1771
- a.j.de.vetten@iclon.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0002-0704-5290
Arjen is onderwijsadviseur en onderzoeker bij het ICLON, Universiteit Leiden.
Meer informatie over Arjen de Vetten
Promovendi
Arjen is onderwijsadviseur en onderzoeker bij het ICLON, Universiteit Leiden. Arjen heeft een brede kennis van en ervaring met algemene didactiek. Daarnaast specialiseert Arjen zich in arbeidsmarktvoorbereiding, methodologie van onderwijsonderzoek (waaronder learning analytics) en de didactiek van statistiekonderwijs (van primair tot hoger onderwijs).
Arjen volgde de bachelor International Economics and Finance aan de Universiteit van Tilburg en Economics (cum laude) aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft functies vervuld als (universitair) docent methodologie en statistiek aan de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit Leiden en als lerarenopleider rekenen-wiskunde aan de Hogeschool iPabo Amsterdam. In 2018 promoveerde hij aan de Vrije Universiteit Amsterdam op een onderzoek naar het toerusten van pabo-studenten om statistiek te geven op de basisschool.
Onderwijs
- Onderwijsadviseur
- Docenttrainer
Onderzoek
Arjens eerste onderzoekslijn is gericht op de didactiek van statistiekonderwijs, van primair tot hoger onderwijs. In het bijzonder richt hij zich op de vraag hoe kinderen, scholieren en studenten op een betekenisvolle manier kunnen leren om op basis van steekproeven uitspraken te doen over populaties.
Arjens tweede onderzoekslijn is gericht op de methodologie van onderwijsonderzoek. Voorbeelden van waar hij zich op richt zijn de methodologie van learning analytics-onderzoek (bijvoorbeeld de bijdrage van kwalitatief onderzoek aan learning analytics-onderzoek), ontwerponderzoek en de methodologie van formatieve interventies ('change laboratories').
Universitair docent
- ICLON
- Onderzoek
- Stevens T.M., Coppoolse R., Rijst R.M. van der, Vetten A. de, Day I.N.Z., Brok P.J. den, Prins F.J. & Vermunt J.D. (2023), Improving university teaching through teachers’ professional learning and development. European Association for Research on Learning and Instruction. [lezing].
- Stevens T., Vetten A.J. de, Prins F., Brok P. den, Rijst R.M. van der, Vermunt J. & e.a. (2023), Leren door docenten tijdens innovaties in het hoger onderwijs. Onderwijs Research Dagen. [lezing].
- Vetten A.J. de (30 augustus 2021), Pre-service primary school teachers' (pedagogical) content knowledge during teaching informal statistical inference. IASE 2021 Satellite Conference. [lezing].
- Onderwijsassistent