Congres/symposium

ICLON-nascholingsdag Geschiedenis

vrijdag 17 januari 2025
Leiden

De nascholingsdag Geschiedenis 2025 biedt gelegenheid om met een frisse blik naar bekende en minder bekende geschiedenisonderwerpen te kijken. Het afwisselende programma met bijdragen van historici, vakdidactici en docenten nodigt uit om uit vaste lesroutines te stappen door een spiegel voor te houden en nieuwe inspiratie te bieden.

Wat zijn de narratieven die wij onze leerlingen meegeven als we lesgeven? In hoeverre is de historiografie in de afgelopen jaren veranderd? Wat zijn de nieuwste inzichten en actuele discussies rondom onderwerpen die je misschien al jarenlang doceert? En hoe kun je daar aansprekende lessen omheen bouwen? De Leidse vakdidactici willen je een nieuw perspectief bieden door bestaande kennis te verdiepen en nieuwe ideeën te bieden voor de manier waarop je je lessen vormgeeft.