Onderzoeksproject
Verbetering van de effectiviteit van de educatieve minor om de instroom van bèta studenten in de lerarenopleiding te verhogen
De educatieve minor is in 2009 ingevoerd als een nieuwe route naar het leraarschap. De instroom van bètastudenten is laag, en ongeveer 20% van de studenten die de minor heeft afgerond stroomt door naar de educatieve master
- Looptijd
- 2017 - 2019
- Contact
- Alma Kuijpers
In dit onderzoek wordt de educatieve minor onderzocht vanuit twee invalshoeken:
- Hoe komt het dat een bètastudent uiteindelijk kiest voor een onderwijsbaan?
- In hoeverre worden de oorspronkelijke doelstellingen van de educatieve minor bereikt met de huidige opzet en curriculum?
Beide invalshoeken zullen uiteindelijk leiden tot voorstellen voor interventies ter verbetering van de educatieve minor gericht op het verhogen van de in- en doorstroom van bèta studenten in de educatieve minor en de eerstegraads lerarenopleiding.
Lees de uitgebreide onderzoeksbeschrijving in het Engels.
Foto: Jon Feingersh / Blend / Learning Pictures / Universal Images Group