Onderzoeksproject

Unlock the cyber crisis: Developing the prototype of an escape room-style cooperative game for cybersecurity education

Het project heeft als doel een prototype te ontwikkelen van een escape room-achtig coöperatief spel. Dit spel zal dienen als leermiddel om studenten effectief te leren omgaan met cybercrises en hen voor te bereiden op real-world uitdagingen binnen de cybersecurity.

Looptijd
2024 - 2027
Cristina del Real
Financiering
Leiden University Fund (LUF) Leiden University Fund (LUF)
Elise Mathilde Fonds Elise Mathilde Fonds

Waarom is dit project belangrijk?

Traditionele lesmethoden hebben vaak moeite om de complexe en dynamische aard van cybersecurity-crises over te brengen. Deze incidenten zijn niet alleen technisch uitdagend, maar vereisen ook essentiële soft skills zoals teamwork, besluitvorming en tijdbeheer. Aangezien cyberdreigingen blijven evolueren, is het van cruciaal belang dat studenten worden uitgerust met de praktische vaardigheden die nodig zijn om effectief te reageren.

Bezoek voor meer informatie de Engelse pagina.