Universiteit Leiden

nl en

Proefschrift

Graphing formulas by hand to promote symbol sense: Becoming friends with algebraic formulas

Het belangrijkste doel van dit onderzoek was het bevorderen van de aspecten van de symbol sense die studenten in staat stellen algebraïsche formules te doorzien en niet-standaard algebra problemen aan te pakken.

Auteur
Peter Kop
Datum
18 november 2020
Links
Fulltext in Leiden Repository

Leerlingen in het voortgezet onderwijs en zelfs daarna hebben nog steeds ernstige problemen met algebra, met name om betekenis te geven aan algebraïsche formules die voor hen zeer abstract zijn. Veel leerlingen hebben weinig symbol sense, dat wil zeggen, dat ze moeite hebben met het doorzien van formules, het herkennen van de structuur van formules en het betekenis geven aan deze formules. In veel curricula wordt het belang hiervan erkend. Het belangrijkste doel van ons onderzoek was het
bevorderen van deze aspecten van de symbol sense die studenten in staat stellen algebraïsche formules te doorzien en niet-standaard algebra problemen aan te pakken. 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.