Universiteit Leiden

nl en

Health, Ageing and Society (MSc)

Het programma

De kwaliteit van de zorg voor onze ouderen kunnen we verbeteren. Met oog voor de biologische, sociale en management aspecten biedt deze master belangrijke inzichten voor verbeteringen. De master Health, Ageing and Society zet je aan het denken, zet je aan het werk en geeft richting aan je carrière.

Programma master Health, Ageing and Society

Onze master kent drie belangrijke pijlers:

Interdisciplinair

  • Studenten en professionals stromen in vanuit verschillende gezondheidszorg-gerelateerde studies. Er is een lijst van vrijtoelaatbare studies, maar we staan ook zeker open voor (net) niet-gezondheidszorg gerelateerde studies: meerdere inzichten verrijken onze denkbeelden.
  • De vakken worden gegeven rondom thema’s en perspectieven op de ongekende groei van oudere inwoners in onze westerse samenlevingen. En dan bezien vanuit biologische, sociale en management aspecten.
  • Onze master zoekt coördinatoren en docenten uit de medische, sociale en bestuurskundige faculteiten.

Intergenerational

De master kent een belangrijke rol voor de ouderen:

  • In onze adviesraad spelen ouderen een belangrijke rol. Zij adviseren over inhoudelijke zaken.
  • Ouderen leveren een actieve bijdrage in het onderwijs en werken mee aan innovatieve projecten.

Internationaal

  • De voertaal van de master is Engels.
  • Er wordt gebruik gemaakt van internationaal studiemateriaal.
  • De master is zeer geschikt voor buitenlandse studenten.
  • Nederlandse studenten worden gestimuleerd in het buitenland stages te zoeken.

Als je nog meer wilt weten, lees alles op Programme structure.

Angelika Gilli

Student

Angelika Gilli

"I wanted to broaden my horizon in the field of ageing. Since this Master offers very different points of views it is actually more than my expectations were."

Eva Edam

Student

Eva Edam

"Before beginning my clinical rotations, I wanted to have a useful gapyear. This one-year master’s programme really stood out to me because of it’s broad curriculum. Besides that, I wanted to learn more about all the aspects of ageing."

Esther Werkman

Student

Esther Werkman

"A highlight for me is that older individuals are involved in the study programme. They sometimes give feedback for assignments, or we interview them to learn more about their experience. I think this is very valuable."