Internationale erkenning voor onze ‘Leiden is je niet vergeten’-dagen

Het Alumnibureau is blij en trots: de ‘Leiden is je niet vergeten’-dagen van voorjaar 2023 hebben een prijs gewonnen van de Council for Advancement and Support of Education (CASE). CASE is een wereldwijde non-profit organisatie die zich inzet voor de vooruitgang van universitair onderwijs. Deze prijs, onderdeel van de ‘Best of Europe Region Awards’, is uitgereikt aan de bedenkers en organisatoren van deze evenementenreeks: Sanderien de Jong, alumnicoördinator van de Faculteit Geesteswetenschappen en Maud Alberts, Alumni Officer bij het Alumnibureau.

Doorslaand succes

De ‘Leiden is je niet vergeten’-dagen waren bedoeld voor afstudeerders in coronatijd. Vanwege de pandemie hadden duizenden masteralumni geen feestelijke diplomering gehad; geen ceremonie met vrienden en familie en geen mogelijkheid om hun handtekening te zetten in het beroemde Zweetkamertje. De vier ‘terugkomdagen’ in mei en juni van 2023 waren een doorslaand succes, honderden alumni kwamen naar Leiden om alsnog hun handtekening in het Zweetkamertje te kunnen zetten, en we haalden zelfs de landelijke pers met onze actie!

PhD-editie

Na het succes van deze eerste editie kregen de organisatoren van veel meer alumni berichten dat zij door omstandigheden hun handtekening niet in het Zweetkamertje hadden kunnen zetten en dat ook zij hier graag voor zouden terugkomen. Een tweede editie volgde begin 2024 voor voormalige PhD-kandidaten, gepromoveerd in coronatijd.

Sanderien en Maud gaan hun best doen om deze terugkomdagen vaker te organiseren, zodat alumni die om welke reden dan ook deze mooie Leidse traditie hebben gemist, alsnog verwelkomd kunnen worden in het Zweetkamertje. Houd de universitaire agenda in de gaten, we hebben alvast plannen voor ons lustrumjaar!

Ook geen handtekening kunnen zetten?

Je kunt altijd hiervoor een afspraak maken met het Academiegebouw. Meer informatie hierover vind je via onderstaande button.

Maak een afspraak om je handtekening te zetten