Simona Demkova spreekt over algoritmen als toekomstige besluitvormers

Op 13 juni 2024 werd een seminar in de reeks ‘Law and Artificial Intelligence’ georganiseerd door het PhD-programma ‘Law of European and Global Markets. Crisis, Rights, Regulation’ aan de Universiteit van Tuscia (Viterbo, Italië).

Tijdens het seminar getiteld ‘Algorithms as future decision-makers: Cross-disciplinary Dialogues in the Shadow of the AI Act’, werden presentaties gegeven door Simona Demková (Europa Institute/Leiden University), Stefan Larsson (Lund University, hoogleraar innovatie) en Walter Quattrociocchi (Sapienza University, hoogleraar informatica). De drie sprekers bespraken de implicaties van AI op drie verschillende gebieden van hun expertise: het bestrijden van online desinformatie, het gebruik van AI door de overheid en discriminatie in de digitale economie. Daarna was er tijd voor een discussie met de organisatoren Professoren Daniela Vitiello, Barbara Giovanna Bello, Alessandra Serra en Dr Mirko Forti, en met promovendi Sofia Lener en Alessandro Paccione, faculteitsleden van de Universiteit van Tuscia en de bredere studenten- en promovendi gemeenschap.

Lees verder het bericht op de Engelse pagina