Alumni: maak kans op kaarten voor de Humans of Humanities filmpremière in Trianon!

De geesteswetenschappen beslaan een groot wetenschappelijk vakgebied, maar wat is eigenlijk de gemene deler van al deze wetenschappers en studenten? En waarom doet hun werk ertoe in de wereld van vandaag? Bekijk de trailer van Humans of Humanities, de nieuwe documentaire over de Leidse Faculteit Geesteswetenschappen. De feestelijke premiere is op 9 maart in bioscoop Trianon. Er zijn tien keer twee kaarten beschikbaar voor alumni Geesteswetenschappen!

Humans of Humanities

In de korte documentaire Humans of Humanities (15 minuten) hoor je de verhalen van zes studenten, alumni, wetenschappers en docenten van de Leidse Faculteit Geesteswetenschappen. Persoonlijke verhalen over wat hen drijft, inspireert en waarom de samenleving eigenlijk niet zonder de kritische en nuancerende blik van de geesteswetenschapper kan.

• Filmrelease: 9 maart 2020

Bekijk de trailer

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Maak kans op twee kaartjes voor de première!

Behalve voor studenten en medewerkers van de Leidse Faculteit Geesteswetenschappen zijn er ook 10 x 2 plaatsen voor alumni beschikbaar bij de première van Humans of Humanities. Deze vindt plaats op 9 maart in bioscoop Trianon Leiden. Kans maken op twee vrijkaarten? Mail dan vóór 2 maart naar Alumnicoördinator Sanderien de Jong. Je hoort uiterlijk 3 maart of je bij de première mag zijn. Na de première zal er een paneldiscussie gehouden worden over de waarde van de geesteswetenschappen, gevolgd door een borrel.

Humans of Humanities zal overigens ook online te zien zijn vanaf 9 maart. Houd daarvoor de website van de Faculteit Geesteswetenschappen in de gaten.

Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.