Het 'The Hague Program for Cyber Norms' verwelkomt gastonderzoeker Caitríona Heinl

Wij zijn zeer verheugd Caitriona Heinl te verwelkomen als gastonderzoeker voor het The Hague Program for Cyber Norms bij het Institute of Security and Global Affairs van de Universiteit Leiden, van 22 januari tot 16 februari 2018.

Haar onderzoek omvat global cyber policy en nieuwe technologische veiligheidsuitdagingen zoals AI, automatisch leren en autonome wapensystemen. Gedurende haar tijd in Leiden zal Caitríona onder andere haar werk afronden voor het project  Open Consultations on the UN GGE Norm Proposals.
Caitriona Heinl geeft woensdag 14 februari een lezing over de bevordering van internationale cyberstabiliteit: regionale ontwikkelingen in Azië-Oceanië, waarvoor je je kunt inschrijven.

Over Caitríona Heinl

Caitríona Heinl werkte sinds 2012 als gastonderzoeker internationale cyber security kwesties bij NTU Singapore. Zij publiceert beleidsrapporten en wetenschappelijke artikelen, draagt bij aan onderzoeksprojecten en spreekt regelmatig voor een wereldwijd publiek zoals ASEAN/ARF, OSCE, UN en op Track1.5/Track 2 overheidsmanifestaties. Zij is momenteel verantwoordelijk voor strategie en beleid bij het Nanyang Business School Cyber Risk Management project, na haar overstap van de S. Rajaratnam School of International Studies (RSIS) Centre of Excellence for National Security bij NTU.

Voorheen leidde Caitríona de beleidsgroep Justitie en Binnenlandse Zaken en de Stuurgroep Justitie bij het Institute of International and European Affairs (IIEA) in Ierland waar zij verantwoordelijk was voor onderzoek naar grensoverschrijdende misdaden. Zij is gediplomeerd advocaat in het Verenigd Koninkrijk (momenteel niet-praktiserend) en is toegelaten tot de balie in New York. Zij is lid van het buitenlands beleid-netwerk van het Ierse ministerie van Buitenlandse Zaken en Handel en heeft een internationale niet-ingezetenen beurs bij het ASPI International Cyber Policy Centre, Canberra. Caitríona heeft een MPhil in International Relations van de Universiteit van Cambridge, en is cum laude afgestudeerd in handel en rechten (BBLS) aan Dublin University College en aan Leopold Franzens Universiteit van Innsbruck, Oostenrijk.

Lecture

Op woensdag 14 februari geeft Caitríona Heinl een lezing:  'Enhancing International Cyber Stability: Regional developments in the Asia Pacific' in Wijnhaven.

Wil je de lezing bijwonen?  Schrijf je nu in