Sylvia Vink
Onderwijskundig adviseur en onderzoeker
- Naam
- Dr. C.C. Vink
- Telefoon
- +31 71 527 4059
- c.c.vink@llinc.leidenuniv.nl
Sylvia Vink studeerde in 1986 cum laude af in Nederlandse Taal en Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is vervolgens werkzaam geweest aan dezelfde universiteit bij het Instituut voor Nederlands als Tweede taal. Naast taal- en studievaardigheidsonderwijs heeft zij in deze periode lesmethoden geschreven en is zij lid geweest van de Staatsexamencommissie Nederlands als Tweede Taal waar zij de aandachtsgebieden luistervaardigheid, spreekvaardigheid en onderzoek in har pakket had.
Sinds november 1999 werkt Sylvia Vink bij het ICLON. Zij is contactpersoon voor het LUMC. Als adviseur heeft zij projecten uitgevoerd rond toetsbeleid in de preklinische fase en in de coschappen, curriculumvernieuwing en is adviseur van een aantal onderwijscommissies bij het LUMC. Tevens heeft zij onderwijsdagen voor docenten georganiseerd en houdt zij zich bezig met kwaliteitszorg. Daarnaast verzorgt zij docententrainingen.
Onderwijskundig adviseur en onderzoeker
- Leiden Learning and Innovation Centre
- Evaluations and Exams
- Haenen J., Vink C.C., Sjoer E. & Admiraal W.F. (2021), Challenge and learning in honours education: a quantitative and qualitative study on students' and teachers' perceptions, Teaching in Higher Education : 1-17.
- Vink C.C., Van Tartwijk J., Verloop N., Gosselink M.J., Driessen E. & Bolk J.H. (2016), The articulation of integration of clinical and basic sciences in concept maps: differences between experienced and resident groups, Advances in Health Sciences Education 21(3): 643-657.
- Vink S.C., Tartwijk J. van, Bolk J.H. & Verloop N. (2015), Integration of clinical and basic sciences in concept maps: a mixed-method study on teacher learning, BMC Medical Education 15(20): .
- Vink C.C., Tartwijk J. van, Verloop N., Gosselink M., Driessen E. & Bolk J. (2015), Concept maps en integratie van klinische vakken en basisvakken: expertiseverschillen in kaart gebracht. NVMO 12 november 2015 - 13 november 2015. Rotterdam: NVMO.
- Vink S.C., Tartwijk J. van, Verloop N., Gosselink M.J., Driessen E. & Bolk J.H. (2015), The articulation of integration of clinical and basic sciences in concept maps: differences between experienced and resident groups, Advances in Health Sciences Education : .
- 5x per jaar een groep toeristen rondleiden