Suzanne Adema
Universitair docent
- Naam
- Dr. S.M. Adema
- Telefoon
- +31 71 527 4148
- s.m.adema@hum.leidenuniv.nl
Suzanne Adema is universitair docent bij het Centre for the Arts in Society.
Meer informatie over Suzanne Adema
Promovendi
Universitair docent
- Faculteit der Geesteswetenschappen
- Centre for the Arts in Society
- Latijnse T&C
- Adema S., Grol S. van, Koster L., Kruse T., Kusters L., Lam D., Notschaele L., Petrusha J., Plantinga M., Pligt M. van der, Taal M., Vos P. & Wessels B. (2024), Narratologisch docentencommentaar bij het CE-pensum Latijn 2025 : Vergilius’ Aeneis van Aeneas naar Augustus: Anchoring Innovation, OIKOS. [syllabus].
- Adema S.M. (2023), Een discourse-pragmatische analyse van de Tabula Lugdunensis, van een correspondent lange zinnen, Lampas. Tijdschrift voor classici 56(4): 352-367.
- Adema S.M. (2023), Latin reading activities to take students from syntax, The Classical Outlook 98(1): 14-17.
- Adema S.M. & Flinterman J. (2023), Van de gastredactie, Lampas. Tijdschrift voor classici 56(4): 288-295.
- Schulz V., Adema S.M., Gils L. van, Karten S. & Baumann H. (2023), Latein in interdisziplinären Lehrplänen: Ergebnisse eines deutsch-niederländischen Austauschs, Forum Classicum - Zeitschrift für die Fächer Latein und Griechisch an Schulen und Universitäten 2023(2): 134-140.
- Adema S.M. (2023), Hoe herkennen we de emoties van Ovidius’ Aglauros, Pyramus en anderen?, Lampas. Tijdschrift voor classici 56(1): 30-54.
- Adema S.M. (2022), Unhappy Dido, Queen of Carthage. In: Bakker M.P. de, Berg B. van den & Klooster J. (red.), Emotions and narrative in ancient literature and beyond. Mnemosyne Supplements nr. 451. Leiden: Brill. 554–568.
- Adema S.M. (2019), Tenses in Vergil's Aeneid: narrative style and structure. Amsterdam Studies in Classical Philology nr. 31. Leiden: Brill.
- Adema S.M. (2019), Latin learning and instruction as a research field, Journal of Latin Linguistics 18(1-2): 35-59.
- Adema S.M. (2019), Words when it’s time for action: representations of speech and thought in the battles of Cannae and Zama. In: Gils L.W. van, Jong I.J.F. de & Kroon C.H.M. (red.), Textual strategies in ancient war narrative: Thermopylae, Cannae and Beyond. Amsterdam Studies in Classical Philology nr. 29. Leiden: Brill. 293-315.
- Adema S.M. (2018), Preface to seven articles on Latin learning and instruction, Journal of Latin Linguistics 17(2): 279-280.
- Adema S.M. & Gils L.W. van (2017), Teaching text types in Latin letters: a didactic use of linguistic concepts, Les Études Classiques 85(2): 121-144.
- Adema S.M. (2017), Speech and thought in Latin war narratives: words of Warriors. Amsterdam Studies in Classical Philology nr. 24. Leiden : Brill.
- Adema S.M. (2017), Taalverwerving en taalbeschouwing Grieks en Latijn: vakdidactische kennis. Amsterdam: Amsterdam University Press.
- Adema S.M. (2016), Encouraging troops, persuading narratees: pre-battle exhortations in Caesar’s Bellum Gallicum as a narrative device. In: Liotsakis V. & Farrington S.T. (red.), The art of history: literary perspectives on Greek and Roman historiography. Trends in Classics - Supplementary Volumes. Berlin, Boston: De Gruyter. 219-240.
- Adema S.M. (2014), A comma in Aeneid X, Mnemosyne 67(5): 828-832.
- Adema S.M. (2010), Discourse modes and bases: the use of tenses in Vergil's Aeneid. Leiden: Brill.
- Adema S.M. (2009), Discourse modes and bases: the use of tenses in Vergil’s Aeneid and Livy’s Ab Urbe Condita, Belgian Journal of Linguistics 23(1): 133-146.
- Adema S.M. (2005), The tense of speech indications in Vergil's Aeneid, Journal of Latin Linguistics 9(1): 419-432.