Mario de Jonge
Onderwijskundig adviseur & onderzoeker
- Naam
- Dr. M.O. de Jonge
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- m.o.de.jonge@iclon.leidenuniv.nl
Mario de Jonge studeerde Biologische/Cognitieve Psychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2014 promoveerde hij als Onderwijspsycholoog aan de EUR op een proefschrift over het effect van gespreid leren en tussentijds testen op het langetermijngeheugen.
Meer informatie over Mario de Jonge
Promovendi
Mario de Jonge studeerde Biologische/Cognitieve Psychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2014 promoveerde hij als Onderwijspsycholoog aan de EUR op een proefschrift over het effect van gespreid leren en tussentijds testen op het langetermijngeheugen.
Na zijn promotie werkte Mario als postdoctorale onderzoeker en docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Stockholm in Zweden (op een beurs van KNAW), en de Universiteit Utrecht. Van 2018 tot 2019 werkte hij als onderwijskundig adviseur en docenttrainer aan de Universiteit Utrecht.
Onderwijskundig adviseur & onderzoeker
- ICLON
- Onderzoek
- Wijk E.V. van, Janse R.J., Ruijter B.N., Rohling J.H.T., Kraan J. van der, Crobach S., Jonge M.O. de, Beaufort A.J., Dekker F.W. & Langers A.M.J. (2023), Use of very short answer questions compared to multiple choice questions in undergraduate medical students: an external validation study, PLoS ONE 18: e0288558.
- Jonge M.O. de (7 september 2023), The negative consequences of multiple choice testing for student learning . Teaching and teacher learning: ICLON, Leiden University (ICLON, Leiden University). [blog].
- Coppens L., de Jonge M., van Gog T. & Kester L. (2020), The effect of practice test modality on perceived mental effort and delayed final test performance, Journal of Cognitive Psychology 32(8): 764-770.
- Kubik V., Jönsson F.U., Jonge M. de & Arshamian A. (2020), Putting action into testing: Enacted retrieval benefits long-term retention more than covert retrieval, The Quarterly Journal of Experimental Psychology 73(12): 2093-2105.
- Admiraal W.F., Louws M.L, Lockhorst D., Paas T., Buynsters M., Cviko A., Nouwens S., Janssen C., Jonge M. de, Post L.S, Ven F. van der & Kester L. (2017), Teachers in school-based technology innovations: A typology of their beliefs on teaching and technology, Computers & Education 114(2017): 57-68.
- Jonge M.O. de, Tabbers H.K., Pecher D., Jang Y. & Zeelenberg R. (2015), The efficacy of self-paced study in multitrial learning, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 41(3): 851-858.
- Zeelenberg R., Jonge M.O. de, Tabbers H.K. & Pecher D. (2015), The effect of presentation rate on foreign-language vocabulary learning, The Quarterly Journal of Experimental Psychology 68(6): 1101-1115.
- Jonge M. de, Tabbers H.K. & Rikers R.M.J.P. (2015), The effect of testing on the retention of coherent and incoherent text material, Educational Psychology Review 27(2): 305-315.
- Jonge M. de, Tabbers H.K. & Rikers R.M.J.P. (2014), Retention beyond the threshold: Test-enhanced relearning of forgotten information, Journal of Cognitive Psychology 26(1): 58-64.
- Jonge M.O. de & Tabbers H.K. (2013), Repeated testing, item selection, and relearning: the benefits of testing outweigh the costs, Experimental Psychology 60(3): 206-212.
- Jonge M. de, Tabbers H.K., Pecher D. & Zeelenberg R. (2012), The Effect of Study Time Distribution on Learning and Retention: A Goldilocks Principle for Presentation Rate, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 38(2): 405-412.