Universiteit Leiden

nl en

Amy de Bruïne

Promovendus / gast

Naam
A. de Bruïne MSc
Telefoon
+31 71 527 3545
E-mail
a.de.bruine@fsw.leidenuniv.nl
ORCID iD
0000-0002-6998-0006

Amy de Bruïne werkt als promovenda bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Amy richt zich in haar onderzoek op cognitieve processen van begrijpend lezen.

Meer informatie over Amy de Bruïne

Kort CV

Amy de Bruïne heeft in 2015 de researchmaster ‘Developmental Pyschopathology in Education and Child Studies’ afgerond aan de Universiteit Leiden. Vanaf 2016 werkt zij als promovenda bij de programmagroep Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Leiden. Amy is betrokken bij verschillende cursussen en scriptieprojecten in zowel de bachelor als de (pre)master.

CV Amy de Bruïne (2016)

 

Onderzoek

Amy richt zich in haar onderzoek op cognitieve processen van begrijpend lezen. Ze houdt zich vooral bezig met de rol van het werkgeheugen tijdens het begrijpen van een tekst. Zo kijkt ze in haar studies bijvoorbeeld naar wat er gebeurt met het tekstbegrip wanneer het werkgeheugen 'bezet' is door een andere taak.

Registatie

BAPD-aantekening (Basisaantekening Psychodiagnostiek)

Werkdagen

Maandag t/m donderdag

Promovendus / gast

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Pedagogische Wetenschappen
  • Onderwijswetenschappen

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4B11

Contact

  • Bruïne A. de, Jolles D. & Broek P. van den (2021), Minding the load or loading the mind: the effect of manipulating working memory on coherence monitoring, Journal of Memory and Language 118: . 'Refereed' artikel in tijdschrift
  • Helder A., Broek P. van den, Moort M.L. van, Bosch L.J. van den & Bruine A. de (2020), Begrijpend lezen vanuit een cognitief perspectief: hoe leerlingen coherente mentale representaties opbouwen tijdens het lezen van teksten. In: , Digitaal vakdidactisch Handboek Nederlands. Boekdeel
  • Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P.W. (2019), Minding the load or loading the mind: Manipulating working memory in coherence monitoring. 29th annual meeting of the Society for Text and Discourse, New York. 29th annual meeting of the Society for Text and Discourse 9 juli 2019 - 11 juli 2019. Non-refereed' congrespublicatie
  • De Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P. (2018), Monitoring information during reading: Investigating the role of working memory in a dual-task paradigm. International Meeting of the Psychonomic Society, Amsterdam. 10 mei 2018 - 12 mei 2018. [conferentie poster]. Congresbijdrage
  • De Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P. (2018), Monitoring information during reading: Investigating the role of working memory in a dual-task paradigm. 28th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse, Brighton. 17 juli 2018 - 19 juli 2018. [conferentie poster]. Congresbijdrage
  • De Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P. (2018), Monitoring information during reading: Investigating the role of working memory in a dual-task paradigm. 25th Annual Meeting of the Scientific Society for the Study of Reading, Brighton. 18 juli 2018 - 21 juli 2018. [conferentie poster]. Congresbijdrage
  • De Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P. (2018), Monitoring information during reading: Investigating the role of working memory in a dual-task paradigm. 8th International Summer School on Literacy Research 25 augustus 2018 - 30 augustus 2018. Egmond aan Zee: 8th International Summer School on Literacy Research. 'Refereed' congrespublicatie
  • De Bruïne A., Jolles D. & Van den Broek P.W. (2017), Monitoring information during reading: Investigating the role of working memory in a dual-task paradigm. Winter conference of the Nederlandse Vereniging voor Psychonomie (NVP), Egmond aan Zee. Winter conference of the Nederlandse Vereniging voor Psychonomie (NVP), Egmond aan Zee. 14 december 2017 - 16 december 2017. [conferentie poster]. Congresbijdrage
  • Geen relevante nevenwerkzaamheden
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.