1. Studenten beter voorbereiden op de snel veranderende en breder wordende arbeidsmarkt en de samenleving in de 21ste eeuw;
2. De kwaliteit van het curriculum (verder) verhogen; het realiseren van een hoogstaand curriculum dat studeerbaar, selecterend en inclusief is en uitdrukking geeft aan de waarden van kernvisie: interdisciplinair, breed, verbindend, actief, samenhangend, omgevingsbewust en resultaatgericht;
3. Het vergroten van het studentsucces, de doorstroom in de bacheloropleidingen en de aansluiting op de masters. Voor studenten is duidelijk wat de opleiding te bieden heeft, wat er van hen wordt verwacht en hoe het onderwijsprogramma hen in staat stelt de doelen van de opleiding te behalen;
4. Het verbeteren van de deelname aan het onderwijs en actieve participatie in de bacheloropleidingen onder (bege)leiding van bevlogen docenten en door het inzetten van activerende en motiverende onderwijsmethoden;
5. Het in toenemende mate creëren van een inspirerende en vooruitstrevende werk- en leeromgeving voor zowel studenten als docenten. Vanuit een gedeeld begrip over de doelstellingen van de opleiding geven docenten invulling aan hun eigen onderwijsonderdeel. Zij maken deel uit van een ambitieuze leer- en werkcultuur waarin zij het beste uit zichzelf en uit studenten naar boven kunnen halen.