Universiteit Leiden

nl en

Onderzoeksprogramma

Breaking the Cycle

Verbeteren van sociale inclusie door het ontwikkelen van methoden en analytische tools om dergelijke fenomenen te begrijpen en te analyseren op basis van sensordata.

Looptijd
2020 - 2024
Contact
Carolien Rieffe
Financiering
NWO
Leiden-Delft-Erasmus centre for BOLD cities
Partners

Leiden University, Delft University of Technology

Hoewel scholen in de eerste plaats bedoeld zijn om onderwijs te bieden, spelen ze ook een belangrijke rol in de sociale ontwikkeling. Kinderen en adolescenten met een beperking (bijvoorbeeld gehoorverlies of autisme) behoren echter vaak tot de meest kwetsbare groepen binnen het huidige onderwijssysteem.

Moderne sensors (zoals draagbare RFID-sensoren) maken het mogelijk om gedetailleerde gegevens te verzamelen over de interacties van kinderen met hun leeftijdsgenoten. Deze gegevens bieden waardevol inzicht in de onderliggende factoren die sociaal gedrag beïnvloeden. Dit project heeft als doel om sociale inclusie te bevorderen door methoden en analytische tools te ontwikkelen om dergelijke fenomenen te begrijpen en te analyseren op basis van sensorgegevens.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.