Universiteit Leiden

nl en

Onderzoeksproject

Onderzoek naar de motivatie en betrokkenheid van studenten bij probleem- en casusgebaseerd leren in het Indonesisch hoger onderwijs: Een casus van voorbereiding van professionele docenten

Wat is de betrokkenheid van studenten bij probleemgebaseerd leren (PGO) en casusgebaseerd leren (CBL) in lerarenopleidingen?

Looptijd
2024 - 2025
Contact
Roeland van der Rijst
Financiering
School of Postgraduate Studies Universitas Pendidikan Indonesia; PR- UPI-PT: 09
Partners

Universitas Pendidikan iIndonesia, Bandung, Indonesia

Probleemgebaseerd leren (PBL) en casusgebaseerd leren (CBL) zijn twee onderwijsbenaderingen die veel worden gebruikt om de vaardigheden van studenten te leren. Dit onderzoek heeft tot doel de motivatie en betrokkenheid van studenten bij PBL en CBL te onderzoeken. De studie zal gegevens verzamelen door middel van het afnemen van vragenlijsten, interviews en zelfbeoordelingsrubrieken aan studenten van het lerarencertificeringsprogramma aan de Universitas Pendidikan Indonesia jaar 2024 en de Master leraar VHO aan de Universiteit Leiden. Gegevens zullen kwalitatief worden geanalyseerd om de leermotivatie, interesse, actieve deelname, oplettendheid en interactie met leeftijdsgenoten en docenten, tevredenheid over hun leerervaringen en leerprestaties van studenten in kaart te brengen.

Onderzoeksvragen:

  1. Wat is de betrokkenheid van studenten bij PBL en CBL in certificeringsprogramma's voor docenten?
  2. Hoe is de motivatie van studenten in PBL en CBL in het certificeringsprogramma voor docenten?
  3. Welke best practices van leren met behulp van PBL en CBL van de Universiteit Leiden kunnen worden overgenomen en aangepast om het leren te ontwikkelen tijdens het lerarenopleidingsprogramma van UPI?
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.