Onderzoeksprogramma

Veiligheids- en informatienetwerk voor Latijns-Amerika en het Caribisch gebied

Het Latijns-Amerikaanse en Caribische Netwerk voor Veiligheid en Inlichtingen (LACSIN) brengt wetenschappers, professionals, overheidsinstanties en de diplomatieke gemeenschap samen om nieuwe en interdisciplinaire benaderingen te ontwikkelen voor het aanpakken van belangrijke vraagstukken op het gebied van veiligheid en inlichtingen in Latijns-Amerika en het Caribisch gebied.

Zakia Shiraz

Over LACSIN

Het Latijns-Amerikaanse en Caribische Netwerk voor Veiligheid en Inlichtingen (LACSIN) werd in 2024 opgericht als een faculteitsoverstijgend onderzoeksinitiatief tussen de Faculteiten Governance and Global Affairs en Geesteswetenschappen van de Universiteit Leiden. Het netwerk wordt gecoördineerd door Dr. Zakia Shiraz, Instituut voor Veiligheid en Global Affairs, en Dr. Håvar Solheim, Instituut voor Geschiedenis.

Lees verder op de Engelse website