Onderzoeksproject

Identifying and Integrating Interdisciplinary Learning Goals and Methods for Wicked World Problems

Wat zijn de beste werkwijzen om studenten te leren omgaan met complexe problemen?

Looptijd
2024 - 2025
David Ehrhardt
Financiering
KIEM (Universiteit Leiden) KIEM (Universiteit Leiden)

In samenwerking met Afrikaanse partners heeft dit project tot doel: (i) essentiƫle leerdoelen en lesmethoden te identificeren voor studenten in het hoger onderwijs om effectief om te gaan met complexe, interdisciplinaire, 'wicked' problems; en (ii) realistische manieren te verkennen om deze doelen en methoden in onderwijsprogramma's te integreren. De resultaten omvatten een systematische review van noodzakelijke vaardigheden en inhoudelijke doelen, een overzicht van beste werkwijzen voor het onderwijzen van deze doelen, en praktische aanbevelingen voor curriculumintegratie bij Leiden en partnerinstellingen.

Bezoek voor meer informatie de Engelse pagina.