Universiteit Leiden

nl en

Proefschrift

What’s CLIL about bilingual education? A window on Content and Language Integrated Learning pedagogies

In Nederland bieden ongeveer 130 van de 700 middelbare scholen een tweetalige stroom aan. Toch is er nog maar weinig wetenschappelijk onderzoek naar CLIL (content and language integrated learning). Met haar proefschrift wil Evelyn van Kampen (promovendus bij het ICLON) bijdragen aan een beter begrip van de didactiek die CLIL-docenten gebruiken.

Auteur
Evelyn van Kampen
Datum
05 september 2019
Links
Fulltext in Leiden Repository

CLIL is een onderwijsaanpak waarin een extra taal wordt gebruikt voor het leren en onderwijzen van zowel inhoud als taal. Het hoofddoel van dit proefschrift is om bij te dragen aan een beter begrip van de aard en verscheidenheid van de didactiek die CLIL-docenten gebruiken, en om de kennisbasis uit te breiden over deze CLIL-didactiek en –praktijken. Hiermee wordt beoogd een bijdrage te leveren aan het overbruggen van de huidige kloof tussen een wijdverbreide en diverse CLIL-praktijk en de slechts beperkte hoeveelheid CLIL-onderzoek.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.