Bachelordiploma's voor psychologiestudenten met passie

Door weer en wind verzamelden de afgestudeerde bachelorstudenten Psychologie zich met familie en vrienden in de Hooglandse Kerk om hun diploma in ontvangst te nemen op 27 september.

Daan Scheepers trapte de ceremonie af. Na zijn welkomstwoord als lid van de examencommissie ging de diploma-uitreiking officieel van start. De studenten kwamen in groepjes van vier onder luid applaus naar voren om hun diploma in ontvangst te nemen. Ze kregen extra waardering voor bijzondere prestaties, zoals het behalen van cum laude of het volgen van het Honours programma.

Marcello Pepe was één van de afgestudeerde studenten en deelde zijn persoonlijke ervaringen met een inspirerende speech waarin hij het belang van passie benadrukte. Zijn woorden brachten veel herkenning bij de aanwezigen en vormden een mooi moment van reflectie op de afgelopen jaren.

Vervolgens luidde studieadviseur Merel Beem een belangrijk moment in: de studenten mochten de tassel, het kwastje van hun baret naar links verplaatsen. Dit is traditioneel een gebaar dat de transformatie van student naar afgestudeerde markeert. Hierna vlogen de baretten door de lucht, terwijl de kerk zich vulde met luid applaus en gejuich.

Na deze vreugdevolle ceremonie volgde er een gezellige borrel, waar de afgestudeerden samen met hun vrienden, familie en docenten hun prestaties konden vieren.