President Korea Foundation op bezoek

Op vrijdagochtend 18 oktober ontvingen rector magnificus Hester Bijl en hoogleraar Remco Breuker president Gheewan Kim van de Korea Foundation.

Ze voerden een constructief gesprek over de steun die de Korea Foundation geeft aan Korea Studies. De focus van de Korea Foundation is breed. Kim gaf aan dat de stichting ook onderzoek steunt in technische onderwerpen, publiek-private samenwerking en in de kunsten. De Korea Foundation heeft meerdere fora ondersteund voor Korea Studies. Zo werd in Polen voor partners van Korea Studies in  Oost-Europa een forum gehouden.

Kim gaf aan dat Leiden de grootste en belangrijkste hub is voor Korea Studies in Europa. Breuker zei daarop dat de situatie van de geesteswetenschappen er niet zo gunstig uitziet, ondanks de maatschappelijke relevantie die de geesteswetenschappen bieden.

Forum

Na het onderhoud hebben Bijl en Kim  het forum geopend over Korea Studies dat die dag werd gehouden. Op het forum spraken Europese en Koreaanse experts over de Europese versterking in Koreastudies, consortiavorming voor universitaire bibliotheken met Koreastudies. Het forum was georganiseerd met steun van de Korea Foundation en Leiden Korea studies en de UBL.