Leidse master arbeidsrechtstudenten nemen deel aan Hugo Sinzheimer Competie in Wenen

Van 20 t/m 23 juni vond de prestigieuze Hugo Sinzheimer Moot Court Competitie, de pleitwedstrijd over Europees arbeidsrecht, in Wenen plaats. 52 Studenten uit 13 landen traden op als echte advocaten voor een jury van rechters bestaande uit internationaal gerenommeerde experts.

In de competitie kwamen de meest complexe en actuele kwesties binnen het vakgebied van het EU-Arbeidsrecht aan bod, waaronder discutabele concernverhoudingen, uitbuiting van uitzendkrachten, klokkenluiders en nog veel meer!

Studenten werden beoordeeld op hun schriftelijke stukken, waaraan zij de maanden voorafgaand aan het evenement hard hadden gewerkt, en op hun individuele pleidooien tijdens de competitie.

Team Nederland heeft een knappe prestatie neergezet: de jury gaf het Nederlandse team gemiddeld een 8.3 voor de schriftelijke stukken en een 8.6 voor hun pleidooi.

Het niveau van deze negende editie van de pleitcompetitie was enorm hoog en uiteindelijk ging het Deense team met de winst naar huis!
Heleen Andriessen, promovendus bij
Sociaal recht, was dit jaar één van de  coaches van de pleitcompetitie.
De excellente pleitprestaties van alle 13 deelnemende landen werd feestelijk afgesloten met een diner en een feest!