Past ❤ Play: Ammodo Science Award 2024

Een team Leidse onderzoekers heeft de Ammodo Science Award ontvangen om innovatief geesteswetenschappelijk onderzoek te doen naar de beleving van cultureel erfgoed. Ze onderzoeken hoe 'spel', zoals de videogame Minecraft, kan bijdragen aan een dieper begrip van het verleden.

Het project Past ❤ Play krijgt 800.000 euro door het winnen van de Ammodo Science Award. Deze award, wordt door Ammodo (een stichting voor kunst en wetenschap) uitgereikt voor baanbrekend onderzoek. De prijs bestaat uit een geldbedrag van 1.600.000 euro voor elk van de wetenschapsdomeinen Natural Sciences en Biomedical Sciences en een geldbedrag van 800.000 euro voor elk van de wetenschapsdomeinen Humanities en Social Sciences. Het geld kunnen de teams de komende jaren gebruiken om nieuw onderzoeksterrein te verkennen. Bekijk hieronder het interview met de onderzoekers achter dit baanbrekende onderzoek.

Past ❤ Play | Ammodo Science Award 2024

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of