African Child Policy Forum en Leidse afdeling Jeugdrecht bundelen krachten om kinderrechten in Afrika te bevorderen

Addis Abeba, Ethiopië - Leiden, Nederland - De afdeling Kinderrecht van Leiden Law School heeft een Memorandum of Understanding (MoU) gesloten met het African Child Policy Forum (ACPF), een toonaangevende pan-Afrikaanse organisatie die opkomt voor kinderrechten. Deze samenwerking heeft als doel de inspanningen voor kinderrechten op het Afrikaanse continent te versterken.

Professor Ton Liefaard, hoofd van de afdeling Jeugdrecht van de Leiden Law School, toonde zich enthousiast over de samenwerking: ‘We zijn verheugd om onze langdurige relatie met ACPF te formaliseren. Door onze krachten te bundelen kunnen we een tastbaar verschil maken in het leven van kinderen in heel Afrika, door ervoor te zorgen dat hun rechten in hun dagelijks leven worden gehandhaafd en beschermd'.

Lees verder op de Engelse pagina