Succesvolle excursie Adv. LLM programma in European and International Human Rights Law

Van zondag 16 tot en met zaterdag 21 april vond de jaarlijkse excursie plaats van het Adv. LLM programma in European and International Human Rights Law (EIHRL).

De groep van 29 studenten bezocht onder andere de Raad van Europa in Straatsburg en de Verenigde Naties en de International Commission of Jurists (ICJ) in Genève. Ook werden bezoeken gebracht aan de Permanente Vertegenwoordigingen van Nederland in Straatsburg en Genève. Het programma bevatte ruim 20 presentaties; onder de sprekers waren Judge Mykola Gnatovskyy (de Oekraïense rechter in het EHRM), Ambassadeur Paul Bekkers (permanent vertegenwoordiger bij de VN en andere organisaties), dr. Jeroen Schokkenbroek (directeur Anti-discriminatie bij Raad van Europa) en Ugo Cedrangolo (secretaris van de VN-werkgroep inzake onvrijwillige verdwijningen). Bijzonder was het hoge aantal Leidse alumni onder de sprekers: ruim de helft. In totaal ontmoette de groep acht alumni van het EIHRL programma die inmiddels werkzaam zijn bij de Raad van Europa of de VN. Het programma van de excursie was samengesteld door prof. Rick Lawson; de praktische organisatie was in handen van Mahshid Alizadeh en Theo Tsomidis – het drietal dat de reis ook begeleidde.