LUMC-hoogleraar Aartsma-Rus ontvangt Ammodo Science Award

Hoogleraar Annemieke Aartsma-Rus van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft de Ammodo Science Award voor haar onderzoek naar de spierziekte Duchenne gekregen.

Hoogleraar Annemieke Aartsma-Rus van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft de Ammodo Science Award voor haar onderzoek naar de spierziekte Duchenne in ontvangst mogen nemen. Maar daar blijft het niet bij. Eind februari werd namelijk een therapie voor Duchenne, waarvan Aartsma-Rus en collega’s de grondleggers zijn, goedgekeurd voor gebruik bij patiënten in de Verenigde Staten.

Aartsma-Rus doet al jaren onderzoek naar de erfelijke spierziekte Duchenne, die vooral voorkomt bij jongens. De groep van Aartsma-Rus toonde als een van de eersten in de wereld aan dat een bepaalde vorm van gentherapie, exon skipping, de ziekte kon remmen. Voor dit belangrijke werk heeft ze op 9 maart de Ammodo Science Award toegekend gekregen.

Lees het hele artikel op de site van het Leids Universitair Medisch Centrum