Peter van der Zwan benoemd tot Teaching Fellow: 'Een voorrecht'
Universitair docent Ondernemerschap Peter van der Zwan is benoemd tot Teaching Fellow van de Leiden Teachers' Academy.
De Leiden Teachers' Academy is in 2014 opgericht om de kwaliteiten van onze beste docenten zichtbaar te maken, verder te ontwikkelen en over de hele universiteit te benutten. De Academy bestaat uit twintig Teaching Fellows, die elk een subsidie ontvangen voor het uitvoeren van onderwijsvernieuwingsprojecten en eens per jaar een universiteitsbreed symposium over onderwijsvernieuwing organiseren.
'Ik vind het een voorrecht om benoemd te zijn tot Teaching Fellow, zegt Van der Zwan. 'Ik kijk ernaar uit om me in te zetten voor de Teachers' Academy en daarmee ook voor projecten op het gebied van onderwijsvernieuwing. Ik krijg energie van het geven van onderwijs en het combineren en integreren van onderzoek en onderwijs heeft me altijd erg aangesproken.'
Betere online tutorials
Als kersverse Teaching Fellow gaat Van der Zwan zich vooral richten op de academische en analytische vaardigheden, die in de toekomst steeds belangrijker worden voor studenten. 'Zo kan er met het vak Entrepreneurship & Innovation, dat ik de afgelopen jaren heb gegeven, meer gedaan worden aan de "ondernemendheid" van studenten.' Ook wil hij inzetten op het gebruik van technologische vernieuwingen. 'Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld betere online tutorials of het gebruik van big data en visualisatietechnieken. Hier heb ik al een begin mee gemaakt in het vak Business Analytics. Vanuit mijn achtergrond als econometrist spreekt dit me uiteraard erg aan.'
Om te worden verkozen tot Teaching Fellow kunnen docenten worden voorgedragen door hun faculteit. Wie uiteindelijk benoemd wordt, is vijf jaar lang Teaching Fellow.
Lees hier meer over de Leiden Teachers' Academy.