Professor in de klas: Moet je naar school of mag je zelf kiezen?

In het kader van de verjaardag van de Universiteit Leiden krijgen leerlingen uit groep 7 van verschillende basisscholen in Leiden en Den Haag les van een echte professor. Ymre Schuurmans doet mee met 'Meet the professor' en is te gast bij de Jan van Nassauschool in Den Haag. Zij stelt het volgende in haar les centraal: "Moet je naar school of mag je zelf kiezen?".

Ymre Schuurmans legde uit wat een wet is, wie die maakt, waarom er een leerplicht is en wat je van leerlingen zou willen weten om die wet goed te kunnen handhaven. Ook vertelde zij over haar eigen onderzoeksthema: dataverzameling door de overheid.

De professoren die meedoen aan 'Meet the Professor' krijgen de kans om aan kinderen te laten zien wat een onderzoeker doet. Zo willen zij aan een nieuwe generatie kinderen laten zien hoe leuk en belangrijk het is om nieuwsgierig te blijven en te blijven onderzoeken.

Meer over meet the professor