Nieuwe workshop 'Journalistiek rond Rusland'

Raam op Rusland, partner van de opleiding Russian and Eurasian Studies, organiseert op dinsdag 19 februari en dinsdag 12 maart 2019 een workshop over journalistiek rond Rusland. De workshop is toegankelijk voor iedere bachelor- of masterstudent die belangstelling heeft voor journalistiek.

Duiden van nieuwe maatschappelijke feiten

Ondanks de opmars van sociale media blijft het herkennen, verwerken en duiden van nieuwe maatschappelijke feiten en ontwikkelingen een belangrijke taak van de reguliere journalistiek. Dit selectie- en interpretatieproces is ingewikkelder dan het lijkt, zeker als het gaat om nieuws uit Rusland of andere voormalige Sovjetrepublieken. Met een eerste introductie tot de primaire nieuwsjournalistiek kunnen studenten niet alleen iets leren over haken en ogen van dit vak maar krijgen ze ook een inkijkje in de beroepspraktijk van het journalistieke ambacht.

Meer informatie en aanmelden

Ga naar de workshop