Vestert Borger leidt panel op de conferentie ‘The EMU at Twenty’

Op zaterdag 17 november 2018 zat Vestert Borger een panel voor op de conferentie ‘The EMU at Twenty’.

De conferentie werd georganiseerd door Amy Verdun, hoogleraar Europese Politiek en Politieke Economie aan de Universiteit Leiden, en David Howarth, hoogleraar Politieke Economie aan de Universiteit van Luxemburg. Tijdens de conferentie lieten verscheidene wetenschappers op het terrein van de economische en monetaire unie hun licht schijnen op het institutionele bouwwerk  van de muntunie en de crisis van de afgelopen jaren.

Het panel geleid door Vestert had betrekking op de gewijzigde rol en positie van de Europese Centrale Bank. Michele Chang, hoogleraar aan de afdeling European Political and Administrative Studies van het Europacollege in Brugge, presenteerde haar paper ‘The ECB as sui generis? The ECB, the Federal Reserve, and central bank accountability’. Ad van Riet, voormalig senior adviseur bij de Europese Centrale Bank, trad op als referent.

Voor meer informatie over de conferentie klik hier.