Save the date voor het FIDE XXIX Congres 20-23 mei 2020 – Den Haag

Na bijna veertig jaar keert het tweejaarlijkse congres van de Internationale Federatie van Europees Recht (FIDE) terug naar Nederland!

Van woensdag 20 mei tot en met zaterdag 23 mei 2020 is de Nederlandse Vereniging voor Europees Recht (NVER) gastheer van deze klassieker van EU recht. Ongeveer 500 experts uit de academische wereld, de rechtspraak en de praktijk komen in Den Haag samen voor de XXIXe editie van FIDE-congres. Op de agenda staan de rol van nationale rechter, de nieuwe EU-regels voor de bescherming van persoonsgegevens en het mededingingsrecht in de digitale economie.

De Leidse Rechtenfaculteit en het Europa Instituut ondersteunen het FIDE XXIX congres en treden op als academische partner. Voorafgaand aan het congres, zal op de Leidse Rechtenfaculteit het Young-FIDE-event voor jonge EU-juristen plaatsvinden.

Voor meer informatie en inschrijving

Meer informatie over de onderwerpen, de rapporteurs en het voorlopig programma zijn te vinden op de website: www.fide2020.eu. Inschrijving opent in de zomer van 2019. Schrijf u nu vast in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!