Universiteit Leiden

nl en

Prof. dr. J.I. van der Rest heeft twee nieuwe publicaties. Ook is zijn tweede editie van een tekstboek uit.

Prof. dr. J.I. van der Rest heeft twee nieuwe publicaties en zijn tweede editie van het tekstboek “Hospitality Experience” is uit.

Eerste publicaties

Prof. dr. J.I. van der Rest heeft twee nieuwe publicaties. Daarvan staat er al één online. Deze is te vinden via deze link. Het abstract van dit artikel is hieronder te vinden.

Abstract:

This paper seeks to clarify the nature of the urban vacation rental business, in particular in relation to the so-called “Sharing Economy,” by analyzing the dynamic pricing behavior of Airbnb hosts in Amsterdam. It explores Airbnb’s host “professionalization,” building on the strategic management literature showing efficient pricing behavior to be the result of an acquired capability required to interpret complex and incomplete information. Through an analysis of 11,264,907 daily observations from 32,815 units, it finds that hosts who adjust their prices more frequently outperform others in RevPAR, ADR, and occupancy. Specifically, it finds that the number of properties per host (as an indicator of Airbnb professionalization) is positively associated with RevPAR, ADR, occupancy, and number of reviews through the number of negative price changes, respectively mean negative price change, and that this effect differs depending on the level of the number of positive price changes, respectively mean positive price change. Implications for social and academic perspectives on Airbnb as “Sharing,” and research on the externalities of urban vacation rentals are discussed.

Tweede publicatie

Ook heeft hij een artikel met collega’s van andere universiteiten geschreven wat geaccepteerd is voor publicatie in International Journal of Hospitality & Tourism Administration.

Referentie: Parsa, H.G., Xie, L., Van der Rest, J.I., Lamb, J., & Kreeger, J. (2018) Role of Demographic and Psychographic Factors in Restaurant Failures during Economic Recession and Recovery Periods.

Tweede editie van het tekstboek“Hospitality Experience”

Bovendien is de tweede editie van het tekstboek “Hospitality Experience” uit.

Referentie:  Melissen, F., Van der Rest, J.I, Josephi, S., & Blomme, R. (eds.) (2018). Hospitality Experience. 2nd edition. Groningen: Noordhoff Publishers.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.