Nakuru Lion Project officieel gestart

Op 8 augustus 2018 werd het Nakuru lion project officieel gestart met de symbolische overdracht door Prof Hans de Iongh van een leeuwen zenderhalsband (GPS-collar) aan de senior warden Katherine Dikson van het Lake Nakuru National Park. Dit project is een samenwerking tussen Kenya Wildlife Service (KWS), Universiteit Leiden en de stichting Leo.

Officiƫle overdracht van een zenderhalsband voor een leeuw van Hans de Iongh aan Katherine Dickson

Het project is onderdeel van een groter onderzoeks programma in het kader van een PhD onderzoek van Kevin Groen in vier Kenyase nationale parken:  Meru NP, Amboseli NP, Nairobi NP en Nakuru NP.

Doel van het project is inzicht te krijgen in carnivore prooi relaties in relatie tot ecosysteem functies en KWS te steunen met het oplossen van conflicten tussen leeuwen en veebedrijven rond het park.

Dit jaar zullen twee leeuwen worden uitgerust met een sateliet zender in Nakuru NP.  Zij worden gevolgd door PhD student Monica Chege en twee BSC studenten uit Leiden (Sophie Beekenkamp en Kati Klein).