Griekse en Latijnse taal en cultuur topopleiding in Keuzegids 2018

Op woensdag 15 november is de Keuzegids 2018 gepubliceerd. Deze onafhankelijke gids zet alle (bachelor)opleidingen per vakgebied bij elkaar zodat studiekiezers makkelijk kunnen vergelijken. Opleidingen die zeer goed scoren verdienen het predicaat ‘Topopleiding’. De gids baseert de resultaten onder meer op de mening van studenten (via de Nationale Studenten Enquete) en op die van experts (NVAO).

Griekse en Latijnse taal en cultuur topopleiding in Keuzegids 2018

Topopleiding

De opleiding Griekse en Latijnse taal en cultuur mag het komende jaar het predicaat ‘Topopleiding’ voeren. In de Leidse opleiding wordt niet alleen veel aandacht besteed aan Griekse en Latijnse teksten maar ook aan, bijvoorbeeld, de geschiedenis en de filosofie van de oudheid.

“Classici zijn ontzettend enthousiast over hun studie. Ze krijgen les van bevlogen docenten en ontwikkelen gedegen wetenschappelijk denkvermogen. De opleidingen zijn erg kleinschalig dus met de begeleiding zit het wel snor”, aldus de gids. Ook de experts strooien rijkelijk met complimenten.

Koplopers

De opleidingen Taalwetenschap, Nederlandse taal en cultuur en Chinastudies voeren de ranglijsten van hun vakgebieden aan. Bij Taalwetenschap wordt de deskundigheid van en begeleiding door docenten geroemd. Nederlandse taal en cultuur onderscheidt zich met ‘een interessant en uitdagend lesprogramma’. Net als bij Taalwetenschap worden de docenten bij Chinastudies goed beoordeeld, ze zijn betrokken en deskundig.

Sterke opleiding

Een aantal opleidingen is weliswaar geen koploper, maar wel als sterk beoordeeld door de experts. Russische Studies, Midden-Oostenstudies en Kunstgeschiedenis mogen zich onder deze noemer scharen.