Lorenza Colzato benoemd tot bijzonder hoogleraar in Duitsland

Sinds 7 februari 2017 is Lorenza Colzato bijzonder hoogleraar aan de Ruhr-Universiteit Bochum in Duitsland. 'Mijn ultieme doel is de neurobiologie begrijpen achter het optimaliseren van prestaties', aldus psycholoog Colzato.

Cognitieve verbetering

Cognitief psycholoog Colzato zal zich in haar Duitse onderzoek richten op het verbeteren van cognitieve prestaties bij stressvolle omstandigheden. Verder wil zij erachter komen hoe breinstimulatie gebruikt kan worden om de fysieke prestaties van gezonde atleten te bevorderen. Colzato legt uit: 'Ik kijk ernaar uit om een nieuwe samenwerking te starten gericht op de verschillende facetten van cognitieve verbetering. De neurobiologie begrijpen achter het optimaliseren van prestaties is mijn ultieme doel.'

Ruhr-Universiteit Bochum en Universiteit van Kassel in Duitsland

• Ruhr-Universiteit Bochum
    Colzato is nu bijzonder hoogleraar op het gebied van Cognitive Enhancement' aan het Instituut van Cognitieve Neurowetenschappen aan de Ruhr-Universiteit Bochum.
  • Universiteit van Kassel
    Colzato ontving daarnaast een senior onderzoeksplaats aan het Instituut voor Sport en Sportwetenschap van de Universiteit van Kassel.

In samenwerking met de twee Duitse universiteiten, de Universiteit Leiden en het Leiden Institute for Brain and Cognition (LIBC) streeft Colzato ernaar haar onderzoeksactiviteiten te versterken op het gebied van cognitieve verbetering. Dit betreft het gebruik van methoden zoals breinstimulatie, meditatie en levensstijl met als doel het verbeteren van de cognitie.