Leidse Kunsthistorische Vereniging in Turijn

De Leidse Kunsthistorische Vereniging, de studievereniging van de BA-opleiding Kunstgeschiedenis, reisde laatst met studenten en alumni af naar Turijn.

Lisa van der Krieke, eerstejaars student van de opleiding, vertelt over hun ervaringen. “Turijn is een geheime goudmijn voor kunsthistorici, met ongelooflijke barokke architectuur en kerken. Er hangen ook schilderijen van wereldberoemde artiesten als Leonardo da Vinci, Jan van Eyck, Hans Memling en Paolo Veronese. Samen met dr. Edward Grasman, universitair docent aan onze opleiding, hebben we de hele stad ontdekt.”

Kunstgeschiedenis is voor mensen met een open blik, die graag “outside the box” denken. Iedere plaats heeft zijn eigen geschiedenis van kunst, maar soms is die nog niet ontdekt, zoals in Turijn. Met deze reis hebben we daar hopelijk verandering in gebracht!